مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از افتتاح ۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرهای روانسر و کرمانشاه به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: اکنون ۳۷۲ آموزشگاه‌ آزاد بخش خصوصی زیر نظارت این اداره کل در استان فعال است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ 28 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «عزیر نوری» با گرامیداشت یاد و خاطر همه شهدا انقلاب اسلامی بویژه شهیدان "رجایی و باهنر" و هفته دولت، افزود: این آموزشگاه ها در راستای آموزش های یارانه ای و الکترونیکی و نسخه خوانی و صنایع دستی افتتاح می شوند.

وی با بیان اینکه این آموزشگاه‌ها در بخش خصوصی افتتاح می شود گفت: ۳۷۲ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان کرمانشاه در رشته های مختلف فعالیت می کنند.

نوری در ادامه یکی از مهم ترین برنامه های این اداره کل در هفته دولت را انجام فعالیت های آگاهی سازی و اطلاع رسانی به خانواده ها در خصوص اهمیت فراگیری مهارت آموزش رشته های فنی در راستای امنیت شغلی آنان در آینده عنوان کرد و گفت: این موارد از طریق سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، بازدید از مراکز فنی و حرفه ای و نشست با نمازگزاران و تفاهم با ادارات به مناسبت هفته دولت در جریان است.

۱۱۴ درصد برنامه تعهدی آموزش متقاضیان تحقق یافته است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ از آموزش هشت هزار و ۳۲۱ متقاضی مهارت آموزی در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان داشت: این میزان آموزش در این مدت، برابر است با ۱۱۴ درصد تحقق برنامه های این اداره کل در چهار ماه اول سال است.

نوری اظهار داشت: این در حالی است که سال گذشته در مدت مشابه؛ پنج هزار و ۹۳۵ نفر با ۷۰ درصد تحقق برنامه آموزش دیده بودند که امسال نزدیک به ۲ هزار نفر به این تعداد افزایش یافته است.

حدود ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است

وی در بخش دیگر از صحبت های خود؛ از پرداخت نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در قالب بند "ب" تبصره ۱۶ در چهار ماه اول سپری شده از سال خبر داد و گفت: با این تسهیلات؛ ۱۲۴ فرصت شغلی تثبت و ایجاد شده، ۴۹ نفر در قالب طرح خویش فرمایی و ۷۹ نفر در قالب کارفرمایی.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه ۴۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای در راستای تقویت کارگاه های آموزشی خود از این تسهیلات بهره مند شدند، بیان داشت: ۱۴ میلیارد تومان این تسهیلات در شهر کرمانشاه و ۶ میلیارد تومان دیگر در سایر شهرستان ها هزینه شده است.

چهار برابر شدن متقاضیان شرکت در المپیاد فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه

نوری در بخش پایانی صحبت های خود؛ به مسابقات المپیاد رشته های فنی و حرفه ای اشاره کرد و بیان داشت: امسال رشته های پر مخاطب فنی و حرفه ای از ۱۴ رشته سال گذشته به ۳۵ رشته افزایش یافته است.

وی همچنین از چهار برابر شدن، متقاضیان شرکت در رشته های المپیادی استان نسبت به پارسال خبر داد و بیان داشت: امسال تعداد متقاضیان شرکت کننده در رشته المپیاد فنی و حرفه ای از ۳۹ نفر سال گذشته به ۲۴۰ نفر افزایش یافته است.

نوری همچنین اظهار داشت: سال گذشته از ۳۹ متقاضی رشته های المپیاد فنی و حرفه ای در مرحله استانی؛ ۳۲ نفر قبول شدند اما در نهایت ۶ نفر به مسابقات کشوری اعزام که ۲نفر از آنها موفق به کسب مدال برنز شدند.

وی اضافه کرد: امسال از ۲۴۰ نفر متقاضی ۱۲۴ نفر به مرحله استانی راه یافته ، که ۳۶ نفر از آنها قبول شدند.

اداره کل فنی حرفه ای استان کرمانشاه ۱۱۸ رشته با ۳۵۰ گرایش زیر رشته آموزش می دهد.

این اداره کل در ۱۴ شهرستان دارای ۲۰ مرکز دولتی فعال است که ۶ مرکز آن در شهر کرمانشاه فعالیت دارد.

۱۱۸ کارگاه آموزشی و ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه وجود دارد که از یکی از مهمترین اهداف این اداره کل راه اندازی مجدد آموزشگاه های راکد و غیر فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار