مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در شهرستان‌هایی که مسیر تردد زوار اربعین هستند، ذخایر خونی را افزایش دادیم تا در صورت نیاز، خون و فرآورده‌های خونی لازم را تأمین کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 06 September 2023

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: امسال با توجه به میزبانی زوار حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین تا کنون ذخایر خونی خود را در حد مطلوب حفظ کردیم تا اگر مشکل، حادثه یا تصادفی رخ داد بتوانیم پاسخگوی زائرین بوده و نیاز آن‌ها را از نظر خون و فرآورده‌های خونی تأمین کنیم.
 
وی با بیان اینکه تا کنون مشکلی در تأمین خون و فرآورده‌های خونی نداشتیم، افزود: با توجه به روزهای تعطیل و موج آخر سفرهای تابستانی در شهریور ماه، احتمال بروز تصادفات جاده‌ای و نیاز بیشتر به خون و فرآورده‌های آن دور از انتظار نیست.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: انتظار ما این است که همه هم استان‌هایی که ما را در تأمین خون و فرآورده مورد نیاز بیماران حمایت می‌کردند در روزهای پایانی شهریور هم با مراجعه به مراکز و اهدای خون یاری کنند.
 
وی با اشاره به میزبانی زوار اربعین حسینی در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع پیاده‌روی اربعین ذخایر خونی موجود در بانک خون مراکز درمانی که در مسیر پیاده‌روی هستند از کنگاور تا قصرشیرین را بیشتر از حد معمول کرده و در بعضی از مراکز تا سه برابر معمول ذخیره خونی داشتیم.

این مسئول بیان کرد: اعلام آمادگی برای همه بیمارستان‌های صحرایی از جمله بیمارستان ارتش و بیمارستان سپاه (واقع در مرز) و اورژانس پیش بیمارستانی انجام شد تا خون‌ها به خصوص گروه o منفی را در اختیارشان قرار دهیم که در صورت بروز حادثه بلافاصله در کمترین زمان ممکن دسترسی به فرآورده‌های خونی داشته باشند.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اورژانس پیش بیمارستانی منعقد شد و چهار واحد گروه خونی o منفی آماده برای اورژانس هوایی داشتیم که در بانک خون بیمارستان قصرشیرین با توجه به اینکه آنجا امکان نشست بالگرد وجود دارد، قرار دادیم.

میرزاده اضافه کرد: با توجه به اینکه گروه خونی o منفی دهنده همگانی است از ذخیره این گروه خونی به منظور استفاده برای تمام بیماران و آسیب‌دیدگان نیازمند خون استفاده می‌شود و در محل حادثه از این ذخایر استفاده می‌شود. 

وی با اشاره به ضرورت اهدای خون از سوی هم استانی ها، بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خونی و فرآورده‌های آن در استان کرمانشاه در حد مطلوب است اما با توجه به احتمال افزایش نیاز  به خون باید این ذخایر را افزایش دهیم.
 
انتهای پیام/ح
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار