رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل‌ذهاب از بازگشایی راه دسترسی به آبشار پیران برای بازدید گردشگران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 09 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا نادر رحیمی با اشاره به مسدود شدن راه دسترسی به آبشار پیران طی چند ماه گذشته، اظهار کرد: بدنبال بارندگی های شدید فروردین ماه امسال بخشی از کوه در مسیر آبشار پیران دچار ریزش شد.

وی افزود: پس از ریزش شدید کوه، راه دسترسی به آبشار پیران بسته شد، لذا از گردشگران خواستیم تا زمان بازگشایی برای بازدید از این جاذبه طبیعی نیایند.

رئیس میراث فرهنگی  سرپلذهاب تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، طی چند ماه اخیر مسیر دسترسی به آبشار دوباره بازگشایی شد و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۶ هم پس از زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ازگله علاوه بر ریزش کوه و مسدود شدن راه دسترسی به آبشار پیران، تمام زیرساخت های این جاذبه طبیعی از بین رفت.

رحیمی خاطرنشان کرد: هرچند راه دسترسی به آبشار بعد از مدتی بازگشایی شد، اما مرمت زیرساخت های آن نیاز به اعتبار بالایی داشت، لذا اواخر سال گذشته حدود ۳.۹ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: البته بخشی از این اعتبارات صرف بازگشایی دوباره این مسیر شد، اما با باقی مانده اعتبارات سنگفرش راه دسترسی و نیز آلاچیق های آن در حال بازسازی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار