معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مواردی از تخلفات انتخاباتی در استان کرمان گزارش شده که با دفتر شورای نظارت نگهبان در کرمان در این زمینه جلساتی داشتیم و تذکراتی به افراد داده شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 14 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، رحمان جلالی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تقویم فرآیند اجرایی انتخابات از یکشنبه ۲۶ شهریورماه برای متقاضیانی پیامک ارسال می‌شود که ثبت مدارک در پنجره واحد وزارت کشور داشته‌اند.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۲۵۱ نفر در کرمان پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند و پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود و بعد می‌توانند به سامانه پنجره واحد وزارت کشور مراجعه کنند و صحت مدارک بارگذاری را مشاهده و پیگیری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: وقتی وارد سامانه می‌شوی، ۶ دستگاه شامل فراجا، ثبت احوال، دادستانی، وزارت امور خارجه، سازمان، امور اداری استخدامی و وزارت علوم بررسی صحت مدارک شش‌گانه را انجام داده‌اند.

جلالی اضافه کرد: دو نماد به رنگ قرمز و سبز در سامانه است و رنگ قرمز به‌معنای نقص مدرک است و به فردی که تمام نمادهایش سبز بود، کد رهگیری داده می‌شود و ۲۷ مهرماه می‌توانند در فرآیند قطعی ثبت‌نام شرکت کنند.

وی ابراز داشت: دوم مهرماه آخرین زمانی‌ست که متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض برای نقض مدارک اقدام کنند و دستگاه‌ها تا ۲۶ مهرماه پاسخ را نسبت به اعتراضات اعلام می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: رد صحت‌سنجی و مدارک به‌معنای احراز یا عدم احراز صلاحیت نیست و فرآیند ثبت‌نام را فقط به‌صورت الکترونیکی را خواهیم داشت.

جلالی ابراز کرد: بنای ما بر این است هیأت‌های اجرایی تا ۱۳ مهرماه در استان کرمان تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: بیشترین مغایرت متقاضیان استان کرمان در زمینه مدرک تحصیلی و مربوط به وزارت علوم است.

جلالی ابراز داشت: در ستاد انتخابات استان کرمان بنا داریم حوزه‌های انتخابیه را به فیبر نوری مجهز کنیم و انتخابات الکترونیک در حوزه‌های انتخابیه "کرمان و راور" و "رفسنجان و انار" داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم صندوق‌های رای در فضای انتخابی شهر کرمان است، بیان داشت: برنامه ما در ستاد انتخابات این است از احزاب سیاسی مختلف دعوت کنیم و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف ازجمله سلامت و امنیت انتخابات را به بهترین نحو داشته باشیم.

جلالی با تاکید بر اینکه استان کرمان در امن‌ترین وضعیت خودش قرار دارد، اضافه کرد: اطلس انتخاباتی استان تدوین شده و قرار است به عنوان پایلوت به دیگر استان‌ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان کرمان برای انتخابات سالم و صحیح امن و بانشاط آمادگی دارد، ابراز داشت: مواردی از تخلفات انتخاباتی در استان کرمان گزارش شده که با دفتر شورای نظارت نگهبان در کرمان در این زمینه جلساتی داشتیم و تذکراتی به افراد داده شده است و نسبت به برگزاری سلامت انتخابات هبچ تعارفی نداریم، زیرا وزارت کشور مجری انتخابات سالم است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: با افرادی که قبل از فرآیند رسمی تبلیغات اقدامی را انجام دهند برخورد می‌شود و کمیته بازرسی ستاد انتخابات را داریم که رفتار داوطلبان را بررسی می‌کند.

جلالی در پایان سخنان خود با یادآوری دوباره ارسال پیامک برای متقاضیان کاندیداتوری در انتخابات اظهار داشت: پیامک و کد رهگیری فقط به تلفن همراهی ارسال می‌شود که در سامانه از آن استفاده کرده‌اند تا امنیت اطلاعات افراد فراهم باشد و جلوی سوء‌استفاده را بگیرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار