مسؤول موکب بقیه‌الله(عج) گفت: موکب بقیه‌الله(عج) خدمت خود را از عید غدیر در میدان کوثر کرمان آغاز کرده و امشب، همزمان با شام شهادت آقای مهربانی‌ها، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ 16 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، این روز‌ها موکب در ادبیات شیعه بسیار پرتکرار است، کلمه‌ای که راه خودش را در قلب و زبان مردم باز و حس خوب را به وجودشان سرازیر کرده است، ایستگاه‌هایی که مسوولانش مخلصانه پای کار خدمت به عاشقان، ارادتمندان و عزاداران ائمه اطهار (ع) شبانه‌روز کار می‌کنند و عشق خود را به عزیزکرده‌های خداوند نشان می‌دهند.

موکب از کلمه‌های دوست‌داشتنی است، خیر و خوبی از وجودش بیرون می‌ریزد و از هر کلمه‌اش اخلاص برداشت می‌شود.

این روز‌ها از هر طرفی که عبور کنی مجموعه‌ای در موکبی مشغول است، اتفاق زیبایی که فکر و ذکرت را به پیاده‌روی اربعین می‌برد و تو را به شکوه آن صحنه‌ها وصل می‌کند.

کرمان هم در این هنگامه نقش پررنگی ایفا کرده و خوش درخشیده است، امسال موکب‌های زیادی در سرتاسر استان فعال شدند که برخی از آن‌ها زمان طولانی از عید غدیر تا شهادت امام‌رضا (ع) برنامه خدمت ریختند که یکی از آن‌ها موکب بقیه‌الله (عج) است.

موکبی که به گفته مسوولش هر شب برنامه فرهنگی و هنری دارد و در میدان کوثر کرمان پذیرای علاقه‌مندان، ارادتمندان و عزاداران آل‌الله است.

برنامه‌های موکب بقیه‌الله (عج) تلفیقی است

الله‌وردی در گفتگو با خبرنگار فارس از استقبال خوب مردم از این برنامه‌ها سخن به میان آورد و عنوان کرد: هر شب ۴۰۰ صندلی داریم که همه آن‌ها پر می‌شوند.

وی از برنامه‌های تلفیقی در این موکب سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی مانند تعزیه، تئاتر خیابانی، روایت‌گری و گروه سرود برخی از برنامه‌ها هستند.

مسؤول موکب بقیه‌الله (عج) اضافه کرد: ختم مراسم هم با دمام‌زنی مداحی و پذیرایی است، پذیرایی هم به شکل موکب‌های عراقی‌ها صورت می‌گیرد و ۹۰۰ نفر را برای شام پوشش می‌دهیم.

وی اضافه کرد: شب‌های عارفانه و عاشقانه موکب بقیه‌الله (عج) امشب و همزمان با شام شهادت آقای مهربانی‌ها، ولی‌نعمت ما ایرانی‌ها، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش فارس: موکب‌ها ظرفیت زیادی دارند و می‌توانند در فعالیت‌های فرهنگی استان نقش مهمی ایفا کنند، امیدواریم مسوولان امر از این فرصت استفاده کرده و در موضوعات مختلف بویژه جهاد تبیین، این افراد مخلص را پای کار بیاورند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار