معاون وزیر ارشاد:
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ٩٠ هزار نفر در عضویت صندوق هنر هستند که ٢۶ الی ٢٧ هزار نفر از آن‌ها دارای بیمه تکمیلی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 21 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمود سالاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب هنر استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ٩٠ هزار نفر از اهالی هنر در صندوق هنر عضویت دارند که حدود ٢۶ هزار نفر از آن‌ها دارای بیمه تکمیلی هستند.

وی افزود: در عضویت صندوق هنر قرار است بازنگری صورت گیرد که عضویت در این صندوق بر اساس ارسال نامه از سوی وزارت ارشاد باشد و معیار برای ما همین نامه خواهد بود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های بیمه افزایش چشمگیری داشت و بودجه صندوق هنر ارتقا نیافت به ناچار افرادی که در اولویت نبودند از لیست صندوق حذف شدند و این امر به عده‌ای آسیب زد که قابل بازنگری است.

وی گفت: سال گذشته علاوه بر وام های پرداختی، ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض را به اعضای صندوق هنر پرداخت کردیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: مجموع بودجه معاونت هنری و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که تنها به اندازه سه فیلم سینمایی است و حدود ۴۰ میلیارد تومان آن را به هنرهای نمایشی دادیم.

وی ادامه داد: ۴٠٣ جشنواره در این حوزه به صورت سالانه برگزار می‌شود و درخواست برای برپایی چنین جشنواره‌هایی منوط به تلاش هنرمندان در استان است که ما هم حمایت می‌کنیم.

سالاری اذعان کرد: تجهیزات مربوط به عکاسی گران قیمت و هزینه زیادی می‌خواهد لذا برای عکاسان از طریق صندوق اعتباری هنر در تلاشیم تسهیلاتی کم بهره اختصاص دهیم و برای نقاشان هم در پی کسب ارز سهمیه‌ای و یا تجهیزات برای رشته نقاشی هستیم.

وی عنوان کرد: ثبت تنبور به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شده و از آن طریق در پی ثبت جهانی این ساز هستیم.

به گفته سالاری تلاش می‌کنیم تا اعتبارات بیشتری را جذب کرده و به حوزه هنرمندان و فعالیت‌هایشان اختصاص دهیم به این ترتیب بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های این حوزه مرتفع می‌شود.

وی تأکید کرد: در خصوص مالیات آموزشگاه‌ها و موسسات هنری رویه‌ ثابتی در استان‌ها وجود ندارد لذا نامه‌نگاری‌هایی انجام شده تا بتوان یک رویه ثابت در اخذ مالیات از آموزشگاه‌ها انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار