مدیرکل محیط زیست کرمانشاه:
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم برای آبرسانی به تالاب هشیلان از سد گاوشان حق آبه دریافت کنیم. 
کد خبر: ۱۱۲۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 29 September 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تالاب هشیلان وضعیت مطلوبی ندارد و از طریق تانکر آبرسانی به این تالاب به منظور حفظ زیستمندان انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها از نیمه مهر ماه بارندگی خواهیم داشت لذا احتمال اینکه وضعیت تالاب بهبود یابد بیشتر است اما اگر روند خشکی تالاب با این شتاب پیش برود یک تهدید برای محیط زیست استان کرمانشاه است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه برداشت غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی را یکی از عوامل مهم در خشکی تالاب‌ها و سراب های استان از جمله تالاب هشیلان عنوان کرد و گفت: ١٩ چاه غیرمجاز در حاشیه تالاب هشیلان شناسایی شد که تعدادی از آن‌ها مسدود شده و تعدادی دیگر هم به زودی مسدود می‌شوند.

وی تأکید کرد: گونه زیستی «سگ آبی» در این تالاب از بین رفته و برای حفظ حیات دیگر زیستمندان این تالاب تلاش می‌کنیم لذا همراهی و همکاری تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم سال آینده برای این تالاب از سد گاوشان حق آبه ای دریافت کنیم تا از خشکی آن جلوگیری به عمل آید با این وجود اولویت این سد با تأمین آب شرب مردم است.

وی بر ضرورت نصب کنتور هوشمند بر چاه های مجاز و انسداد تمامی چاه های غیرمجاز استان کرمانشاه تأکید کرد و گفت: کنتور هوشمند میزان برداشت آب را محدود و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار