مرکز آموزشی، توانبخشی و درمانی خیریه جامع سالمندان استان مرکزی در اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 01 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،عزت الله حیدری مدیرعامل خیریه جامع سالمندان استان مرکزی، در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: فاز نخست این مرکز در مدت ۱.۵ سال و مطابق با استانداردهای روز ساخته شده و امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل فاز دوم این مرکز، تغییر کاربری یک قطعه زمین اهدایی به خیریه جامع سالمندان استان در منطقه موتاباد و فروش آن برای تامین هزینه تکمیل این پروژه مد نظر است، گفت: در حال حاضر با بدقولی بنیاد مسکن درخصوص تایید تغییر کاربری این زمین مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه سیستم اداری قدری امور را با وقفه مواجه می کند، در حالی که خیرین با همه توان در خدمت مردم و دولت هستند و تلاش دارند که باری از دوش دولت برداشته شود و انتظار می رود که همراهی بیشتری با آنها صورت گیرد.

حیدری با بیان اینکه این مرکز با ۱۴۵۰ متر مربع زیربنا در سه طبقه احداث شده است، افزود: به دلیل همجواری با کلانتری، امکان ساخت این ساختمان در ۵ طبقه مهیا نشد، اما خدمات طبقه همکف مرکز توانبخشی، آموزشی و درمانی روزانه است و با توجه به اهداف تعیین شده به منظور جلوگیری از آسایشگاهی شدن سالمندان، فعال خواهد بود.

وی اجرای برنامه های آموزشی، درمانی، توانبخشی، حضور پزشک، پرستار، کاردرمانگر، مشاور و ... را از جمله خدمات این مرکز برشمرد و گفت: مرکز خیریه جامع سالمندان استان در سال ۱۳۸۰ آغاز بکار کرد و امروز ۱۲۰ سالمند در مرکز ابراهیم آباد نگهداری می شوند و در ۱۰ سوئیت این مرکز به پدران و مادران سالمند و معلول ارائه خدمت می شود.

وی افزود: ماهانه ۷۰ میلیون تومان هزینه پوشک مورد استفاده سالمندان در این مرکز است و ۴۰۰ میلیون تومان حقوق به کارکنان پرداخت می شود، ناهار مرکز به کمک شرکت آلومینیوم سازی تامین و به کمک خیرین بهترین امکانات در این مرکز فراهم و ارائه می شود.

مدیرعامل مرکز جامع سالمندان استان مرکزی بیان کرد: بنا داریم از طبقه زیرزمین ساختمان به عنوان مرکز جامع کاردرمانی استفاده شود، اما با قدری محدودیت مالی در این رابطه روبرو هستیم که امیدواریم با کمک خیرین این محدودیت ها به سرعت رفع شود.

وی تاکید کرد: اعتباراتی که از بخش دولتی دریافت می شود بسیار محدود است و کمک خیرین باعث شده است که خدماتی معجزه وار برای سالمندان ارائه شود.

الحسینی رییس هیات امنای خیریه جامع سالمندان استان مرکزی نیز اظهار کرد: این مرکز صرفا به نام خیرین است و صرفا برای رضای خداوند احداث شده است.

وی با بیان اینکه اخلاقیات، گمشده جامعه امروز است، گفت: اخلاق چیزی جز خیراندیشی و خیر رساندن به دیگران نیست و پیام اصلی پیامبر اسلام، ترویج اخلاق و روابط سازنده انسانی و عامل حذف منیت هاست.

الحسینی با تاکید بر اینکه فعالیت های سازمان یافته اخلاقی باید توسعه یابد، تصریح کرد: اخلاقیات، امروز در جهان به واسطه فعالیت سمن ها و خیرین سامان‌مند شده است و باید به این سامان مندی اخلاقیات عادت کنیم. کمک ها نیز باید معنادار و سودمند باشد و این امر مستلزم فعالیت سامان یافته مردمی است که هنوز به شکل درست ترویج نشده است در حالی که در اروپا هر فرد عضو ۵ خیریه و سمن است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار