رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری اولین دوره جشنواره بازی‌های بومی، محلی، آئینی و اقوام با عنوان جام پرچم به مناسبت روز ملی روستا در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 05 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان زهرا کشتمند رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری اولین دوره جشنواره بازی‌های بومی، محلی، آئینی و اقوام با عنوان جام پرچم به مناسبت روز ملی روستا خبر داد و گفت : این جشنواره هفته آینده در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه افزود: این مسابقات با هدف احیای آئین‌های بومی و محلی، آداب و رسوم گذشتگان و تقویت نشاط اجتماعی در محلات و روستا‌های استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مسابقات تیم‌هایی از ۱۴ شهرستان کرمانشاه شرکت می‌کنند و تیم‌های برتر به مسابقات کشوری که در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

کشتمند خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان را به چهار گروه شامل گروه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، گروه شهرستان‌های دالاهو، اسلام آبادغرب و کرمانشاه، گروه هرسین، کنگاور و سنقر و کلیایی و گروه جوانرود، ثلاث باباجانی، پاوه و روانسر تقسیم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بازی‌های هفت سنگ مهارتی، دال پلان، تیر و کمان سنتی در تمام کشور به‌صورت همزمان اجرا می‌شود، گفت: همه گروه‌های سنی مختلف با جنسیت مذکر و مونث می‌توانند در این بازی‌ها به رقابت بپردازند.

کشتمند با اشاره به گذشت چند ماه از آغاز مسابقات مینی فوتبال جام پرچم در روستا‌های کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها بین ۲۱ هزار نفر در سطح کشور اجرا شده که در ادامه اعزام بانوان برای مرحله کشوری بیستم مهرماه و اعزام آقایان ۲۶ مهرماه سال‌جاری انجام می‌شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی کرمانشاه از جام پرچم به‌عنوان یکی از رویداد‌های بی‌سابقه در ورزش روستایی استان یاد کرد و افزود: تاکنون مسابقه‌ای را به این گستردگی در روستا‌های استان نداشته‌ایم.

وی یادآوری کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی محلی و آیینی اقوام ایران موجب احیا و توسعه این نوع بازی‌ها می‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار