رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۳متر بر ثانیه معادل ۴۷ کیلومتر بر ساعت رسید.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 12 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان امیرپرویز نجفی رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : به دنبال وزش باد شدید شاهد وقوع گرد و خاک رقیق و کاهش دید افقی هستیم که اکنون میزان دید افقی ۹ هزار متر است که یک هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اضافه کرد: فعالیت سامانه ناپایداری که طی ۲۴ ساعت گذشته وارد جو این شهرستان مرزی شده باعث وزش باد تا فردا صبح در جو منطقه خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۳۲درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۲۰ درصد است.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۵۳ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین، ۱۰ روز اردیبهشت ماه، ۱۰ خرداد، ۵ روز تیر، هشت مرداد، شهریور ۹ روز و در مهرماه نیز ۴ روز است.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری (فروردین ماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۷۹.۹میلیمتر و در سال زراعی گذشته نیز در مجموع در قصرشیرین ۳۷۹و چهار دهم میلی متر باران در این شهرستان باریده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار