سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، از چند خوب برای کرمانشاه ازجمله تأسیس شرکت هواپیمایی بومی تا تبدیل به بزرگ‌ترین شهر دارای فیبر نوری در خاورمیانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 14 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، زیرساخت‏‌ها در هر استان در واقع بنیان اساسی جامعه آن استان محسوب می‌‏شوند و عدم توجه به آن‌ها پیامدهای جبران‌ناپذیری را در استان ایجاد می‌کند و آسیب در یک بخش می‌تواند بخش‌های دیگر اقتصادی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین توسعه زیرساخت‌ها برای رسیدن به اقتصادی بهره‌ور و متکی به کارایی و نوآوری و برای دستیابی به افزایش ثروت سرانه جامعه در دوره کنونی، امری حیاتی محسوب می‌شود.

برای این منظور اولویت استان کرمانشاه از سال گذشته ایجاد زیرساخت‌ها بوده است. آنگونه که عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه می‌گوید: کنترل تورم در استان فاقد شبکه توزیع مناسب بوده، لذا طی ۱۰ ماهه گذشته مصوبه‌ای صورت گرفته که براساس آن در سطح هر شهرستان یک میدان میوه و تره‌بار ایجاد شود.

وی ادامه داد: طبق این مصوبه در هر منطقه و بخش شهر کرمانشاه نیز باید یک میدان میوه و تره‌بار ایجاد شود، کار در شهرستان‌ها در حال انجام است در شهر کرمانشاه هم اوقاف برای واگذاری زمین در دو منطقه و همچنین دو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد میدان میوه و تره‌بار، در حوزه تعاون و روستایی ایجاد روستا بازارها را دنبال می‌کنیم بطوری‌که تاکنون در ۹ شهرستان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: اولین روستا بازار هم اخیرا در کرمانشاه افتتاح شده و ایجاد دو روستا بازار در شمال و جنوب شهر کرمانشاه  نیز در برنامه داریم.

محمدی سخنان خود را با چند خبر خوب برای استان و شهر کرمانشاه ادامه داد و افزود: در فصل بهار بیش از ۵ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم و در آمار فصلی از رتبه اول بیکاری به هفتم رسیدیم و همچنین پنج پله فضای کسب و کار هم بهبود یافت.

*بورسی شدن ۶ شرکت خصوصی کرمانشاه

وی با اشاره به برگزاری همایش بورس و دستاوردهای خوب آن برای استان، اظهار کرد: شرکت دولتی بیواتانول اولین پالایشگاه سوختی ایران است که از طریق بورس ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان تأمین مالی شد بطوری که بازار سوم سرمایه در ایران نیز شکل گرفت چون این اولین طرح پروژه در کشور بود که از طریق بورس تأمین مالی شد.

این مقام ارشد اقتصادی در استان کرمانشاه گفت: برای تأمین مالی دو طرح پروژه دیگر از طریق بورس از جمله توسعه یکی از بیمارستان‌های در راستای طرح توریسم سلامت، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی از بورسی شدن شرکت ذوب آهن به عنوان اولین شرکت خصوصی استان طی چند ماه آینده خبر داد و افزود: ۶ شرکت دیگر هم به‌زودی بورسی خواهند شد و تمامی این شرکت‌ها از فروش سهام خود، طرح توسعه خود را انجام خواهند داد.

*اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای پترو پالایش آناهیتا 

محمدی در رابطه با پترو پالایش آناهیتا نیز، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم طی ۱۰ روز آینده با هماهنگی‌های صورت گرفته جلسه‌ای فی مابین مدیرعامل آن و یک سرمایه‌گذار خارجی برگزار شود تا ان‌شاءالله به توافقاتی برسند.

وی، از استقرار یک شرکت هواپیمایی بوی در استان با یک اسم بومی خبر داد و گفت: از طریق بخش خصوصی ۶ هواپیما خریداری شده است که یک کار زیرساختی در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی اشاره‌ای به معرفی زیرساخت‌های استان از طریق جشنواره‌ها داشت و افزود: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های متعددی در زمینه‌های مذهبی، طبیعی، تاریخی، دفاع مقدس و... داریم که برای اولین بار در سطح کشور برای تشویق گردشگر به سمت استان طبق تفاهمنامه با یکی از بانک‌های عامل؛ به ازای هر یک نفر گردشگر که به کرمانشاه می‌آید ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار شرکت یا هتل داخل استان قرار می‌گیرد و همچنین به ازای هر زائری که از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شود تا سقف ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کاروان یا شرکت داده می‌شود.

*ایجاد دهکده گردشگری در قصرشیرین

محمدی از مقدمات ایجاد دهکده گردشگری در شهرستان قصرشیرین سخن گفت و اظهار کرد: مطالعات طرح جامعه منطقه آزاد قصرشیرین نیز در حال اتمام است. در آستانه انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل هستیم؛ طرح جامعه پس از اینکه در هیأت دولت به تصویب برسد زمین واگذار خواهد شد همین الان سرمایه‌گذارانی از کشور عراق و اقلیم کردستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به ایجاد پارک فاوا به‌عنوان یک کار زیرساختی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: کرمانشاه تبدیل به بزرگ‌ترین شهری می‌شود که در خاورمیانه دارای شبکه فیبرنوری خواهد بود؛ استارت این کار خورده و در حال شکل‌گیری است. افزایش سرعت و خدمات‌دهی یک کار زیرساختی است.

وی در حوزه تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی، تصریح کرد: چند سفر به عراق و ورود هیأت عراقی به استان داشتیم که طی هفته جاری نیز تیمی از استان دیاله عراق در راستای صادرات خدمات فنی و مهندسی به کرمانشاه می‌آید.

محمدی یادآور شد: پیگیر منطقه آزاد مشترک بین منطقه آزاد قصرشیرین با بخش‌های عربی و کُردی عراق هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار