به گفته سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در حال حاضر سدهای کرمانشاه بیش از ۷۴۳ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی داشته و آماده بارش‌های مناسب پاییز امسال هستند.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 16 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رسول فرهادی، با اشاره به وضعیت کنونی ۱۲ سد مخزنی استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴.۸ درصد ظرفیت سدهای استان پُر و ۵۵.۲ درصد آن خالی است.

وی از ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای کرمانشاه یاد کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۲ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده و ۷۴۳ میلیون متر مکعب از ظرفیت سدهای کرمانشاه خالی است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه میزان ذخیره سدهای استان در ابتدای سال آبی جاری(اول مهر۱۴۰۲) را حدود ۶۰۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی نیز حدود ۴۲ میلیون مترمکعب بوده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان ذخیره کنونی سدهای استان نیز مربوط به دو سد گاوشان و داریان است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر بارش‌های خوب سال آبی جاری و احتمال بارش‌های بیش از نرمال برای فصل پاییز، تاکید کرد: سدهای کرمانشاه برای ذخیره رواناب حاصل از این بارش‌ها ظرفیت کافی دارند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه از قبل تدابیر لازم برای ظرفیت سازی در سدهای استان اندیشیده شده، عنوان کرد: امیدواریم بارش‌های خوب امسال آورد مناسبی برای سدهای استان داشته و به افزایش ذخیره سدهای کرمانشاه کمک کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار