رئیس اداره مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان کرمانشاه:
رئیس اداره مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان کرمانشاه گفت: رویداد ملی نما با هدف جذب و به کارگیری جوانان نوآور و خلاق در کرمانشاه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 16 October 2023

رویداد نما با هدف جذب و به‌کارگیری جوانان خلاق اجرا شدبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، احسان ماکویی ظهر امروز دوشنبه (۲۴ مهر ماه) در مراسم افتتاحیه رویداد نما به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی که در سالن جلسات هتل پارسیان استان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: با رویکرد جدیدی که در وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاد و پس از تصویب قانون اهداف و وظایف وزارتخانه در حوزه جوانان مسئولیت صدور مجوز به تشکل‌های مردم نهاد جوانان بر عهده وزارتخانه گذاشته شد.

وی افزود: بر اساس قانونی که در سال ۱۳۹۹ تصویب و ابلاغ شد ما تا لحظه‌ حدود چهار هزار و ۴۲۲ مجوز تشکل مردم نهاد جوانان صادر شده است.

رئیس اداره توسعه و مشارکت‌های اجتماعی و دبیر رویداد ملی نما تصریح کرد: از این تعداد به استان کرمانشاه ۱۳۳ مجوز به جوانانش اهدا شد که در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نیز ۱۱ مجوز به این افراد داده شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری جوانان مردم نهاد استان کرمانشاه و میانگین یک به هفت هزار تشکل مردم نهاد در کشور که هدف گذاری شده بود استان کرمانشاه از این میانگین بالاتر است و تقریباً یک به پنج هزار و ۵۰۰ جوان است.

ماکویی بیان کرد: برنامه‌ریزی که برای برنامه هفتم توسعه اتفاق افتاده است برای کل کشور به ازای هر چهار هزار جوان در کشور یک تشکل مردم نهاد جوانان داشته باشیم و این آمار فقط تشکل‌هایی هست که برای وزارت ورزش و جوانان مجوز داده می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر میانگین جوانان مردم نهاد کشور یک به هفت هزار است انتظار می‌رود در پایان برنامه هفتم توسعه به ۹۱ به چهار هزار برسیم و حدود سه هزار جوان کاهش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به سیاست‌هایی که در حوزه مردمی‌سازی دولت اتفاق افتاد و نگاهی که دولت سیزدهم به بحث مردمی‌سازی دارد و به تبع آن وزارتخانه و معاونت امور جوانان رویداد ملی نما نوآوری مشارکت اجتماعی در حوزه جوانان در سال گذشته برنامه‌ریزی شد و فراخوانش از اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد و تا ۱۵ تیر ماه سال جاری ادامه داشت.

ماکویی بیان کرد: در این فراخوان ۴۲۲ تیم در گروه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال در کل کشور ثبت نام کردند و با برنامه‌ریزی که شد قرار شد که در پنج پهنه از کشور این رویداد به صورت منطقه‌ای برگزار شود که شامل استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و استان اصفهان است.

وی افزود: ۲ پهنه از این رویداد در است در استان آذربایجان شرقی و لرستان برگزار شده است و در حال حاضر در خدمت دوستان در استان کرمانشاه در برگزاری رویداد پهنه سوم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری رویداد نما جذب جوانان خلاق و نوآور است که دوستان کارهای گروهی و تیمی را فرا بگیرند و جذب شوند و بتوانند در حوزه مشارکت‌های اجتماعی طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی اذعان کرد: تا از آنها حمایت‌های لازم را داشته باشیم و آنها را متصل کنیم به دستگاه‌ها و متولیانی که با آن طرح و موضوع شرکت کنندگان مرتبط هستند و با توجه به برنامه‌ریزی که اتفاق افتاده با استقبال خوبی که از این رویداد در حوزه جوانان شده بود ما این رویداد را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار