سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: در راستای معرفی شهرستان‌های استان کرمانشاه نخستین جشنواره لیمو و مرکبات در قصرشیرین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 17 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، وحید امیری صبح سه‌شنبه در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره لیمو و مرکبات قصرشیرین که با حضور فرماندار قصرشیرین و تعدادی از ادارات در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه نحوه اجرای جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبات جلسات به صورت دقیق و با کمترین زمان ممکن از سوی ادارات و بخش خصوصی پیگیری شود.

وی افزود: این جشنواره نخستین جشنواره لیموی قصرشیرین خواهد بود که در نیمه دوم آبان ماه در سطح استانی و با دعوت از شخصیت‌ها، هنرمندان و مفاخر علمی و هنری ملی و کشوری برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: شهرستان قصرشیرین با توجه به شرایط آب و هوایی گرمسیری از ظرفیت ویژه برای گردشگری در ایام سرد سال به ویژه زمستان دارد.

امیری گفت: این شهرستان به لحاظ تاریخی دارای آثار برجسته‌ای همچون عمارت خسرو، چهارقاپی، نهر ساسانی و… است که مورد توجه ویژه گردشگران است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری دفاع مقدس نیز وجود یادمان‌های متعدد دفاع مقدس در سطح شهرستان از اهمیت ویژه‌ای در گردشگری راهیان نور دارد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین وجود ۲ مرز بین‌المللی خسروی و پروزخان که امکان تردد مسافر را دارند نیز یک ظرفیت ویژه و ممتاز برای شهرستان ایجاد کرده است.

امیری عنوان کرد: با توجه به شهرت مرکبات قصرشیرین به ویژه لیموی آن به دنبال آن هستیم با برگزاری این رویداد به صورت سالانه اتفاق مهمی را برای گردشگری شهرستان رقم بزنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار