مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در حال اجرا است که ما سعی می‌کنیم بخشی از منابع مورد نیاز آنها را با همکاری این نهادهای حمایتی تأمین کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 21 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، محبوب حیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ساخت یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در اردبیل اظهار کرد: برای ۳۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن، زمین تهیه و اقدامات احداث را در مراحل مختلف آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: به تناسب آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات روند احداث نهضت ملی مسکن در حال انجام است و بانک‌ها نیز موظف هستند پرداخت تسهیلات را تا ۵۵۰ میلیون تومان برای سنتی ساز‌ها و ۳۰ درصد افزایش برای صنعتی ساز‌ها انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تشکیل جلسات منظم هفتگی مسؤولان کشوری و استانی در پیگیری طرح نهضت ملی مسکن و رفع موانع احتمالی اشاره کرد و ادامه داد: هیچ مشکلی جز سرعت دادن به پرداخت تسهیلات در اجرای این پروژه بزرگ وجود نداشته و تمام تلاش ما بر این است تا این طرح را تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

دبیر شورای مسکن استان بزرگ‌ترین سایت نهضت ملی مسکن را شهرک شهید سلیمانی به مساحت ۶۰۰ هکتار با ساخت ۱۵ هزار واحد یادآور شد و گفت: این پروژه در قالب ۱۳ سایت به صورت سنتی و صنعتی در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود در ۲ سال آینده بخش عظیمی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شود.

۳۶۰ واحد مسکن تا پایان سال آماده افتتاح خواهد شد

حیدری ادامه داد: تا پایان سال۳۶۰ واحد مسکن آماده افتتاح خواهد شد و مابقی پروژه‌ها نیز درسال‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پروژه ۴۶۰ واحدی شهید یسری اندیشه۳ را با پیشرفت مناسب یادآور شد و اظهار کرد: احداث این پروژه‌ها به همت ستاد اجرایی امام با کیفیت مناسب در حال انجام است و ما در نهضت ملی مسکن حتی یک مورد انصرافی را نیز در اردبیل و سایر شهر‌ها شاهد نیستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در شهر‌های مشگین‎‌شهر و اردبیل در قالب پروژه‌های صنعتی سازی به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست که بانک‌های عامل برای استفاده‌کنندگان از این فناوری‌های نوین با ۳۰ درصد رشد تسهیلات پرداختی و مصوب را انجام می‌دهند.

حیدری ساخت شهرک شهید خراسانی را در قالب ۵۱۰ واحد یادآور شد و عنولن کزد کرد: به غیر از بنیاد مسکن که به خاطر برخی موانع در اجرای پروژه تأخیر و تعلل داشته، با همت سایر پیمانکاران پروژه‌ها با سرعت در حال اجرا است.

وی به پروژه ۲۹۴ واحدی سپاه و۸۰ واحدی صدا و سیما اشاره کرد و گفت: پروژه میراشرف به تعداد ۱۵۰ واحد در مراحل اولیه اجرا است که امیدواریم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این پروژه نیز به سرعت به سرانجام برسد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار