رئیس کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی کشور:
رئیس کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی کشور گفت: بیشتر کودکان کار کرمانشاه از محلاتی خاص هستند که با تمرکز بر این محلات و حل مشکلات آن‌ها به برطرف شدن معضل «کودکان کار» کمک می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 24 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت‌الاسلام مهدی ملکی ظهر امروز (سه‌شنبه دوم آبان ماه) در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی با موضوع ساماندهی کودکان کار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: برای حل معضل کودکان کار باید مشکلات مادی رفع شود.

وی افزود: بخش دیگری از تلاش‌ها برای حل این معضل ارائه خدمات به کودکان کار است که می‌توان از امکانات و ظرفیت بخش دولتی و خصوصی برای ارائه این خدمات بهره‌مند شد.

رئیس کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی است و یک ویژگی مهم دولت مردمی این است که جلسات همفکری و هم‌افزایی با ظرفیت‌های مردمی فعال برگزار کند.

وی عنوان کرد: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ۱۵ دستگاه وظیفه دارند و باید سمن‌های مربوط به حوزه خود را در این جلسات دعوت کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: با همفکری ظرفیت‌های مردمی می‌توانیم به یک اولویت بندی دقیق برسیم اکثر کودکان کار استان کرمانشاه از برخی محلات هستند و اگر بر روی آن محلات تمرکز کنیم می‌توانیم ورودی کودکان کار را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: صدا و سیما در حوزه فرهنگ سازی نقش جدی خواهد داشت و در حوزه جریان‌سازی و گفتمان سازی تکرار بسیار مهم است و مسئله آسیب‌های کودکان و نوجوانان جزء مسائلی است که باید به تکرار هنرمندانه آن بپردازیم.

این مقام مسئول گفت: اگر روایت درستی نداشته باشیم دشمن از همین راه برای سیاه نمایی استفاده می‌کند.

وی تأکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش باید تعاملش را با ظرفیت‌های مردمی بیشتر کند و این ظرفیت‌ها را امین بداند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حوزه آسیب‌های اجتماعی از آن موضوعات تلخ است که کام همه را تلخ کرده و همه دستگاه‌ها باید شبانه روز برای حل این مشکل تلاش کنند.

وی عنوان کرد: در کارگروه وظيفه‌ داریم که منابع فوق العاده‌ را اولویت‌بندی کنیم و این منابع در اختیار دستگاه‌های استانی و سمن‌های فعال استانی قرار می‌گیرند.

 

کاهش آسيب‌های اجتماعی کرمانشاه عزم راسخ می‌طلبد

 

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه عزم خوبی برای حل موضوع آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه دارند.

وی افزود: معتقدیم که اگر حوزه نرم‌افزاری کرمانشاه اصلاح نشود هر میزان در حوزه زیرساخت، صنعت و اقتصاد تلاش کنیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: انتظار می‌رود با تلاش دستگاه‌های مربوطه و عزم استاندار کرمانشاه که قوی‌ترین رویکردشان رویکرد اجتماعی است سال آینده شاهد کنترل بخشی از آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه باشیم.

وی اذعان کرد: موضوع کودکان کار نیز بخشی از آسیب‌های اجتماعی است و باید در این راستا اقداماتی را مصوب کنیم که قابل اجرا باشد.

 

ساماندهی کودکان کار یکی از ۵۲ مأموریت بهزیستی کرمانشاه

 

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه این جلسه اظهار کرد: سازمان بهزیستی ۵۲ مأموریت دارد که یکی از آن‌ها ساماندهی کودکان کار است.

وی افزود: وظیفه ذاتی بهزیستی است که گره‌ای از مشکلات کودکان کار و خیابانی را در کرمانشاه باز کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: نگاه بهزیستی به حل معضل و چالش‌های کودکان کار یک دیدگاه مسئله محور و در راستای حل آن است.


نمایشگاه «نوجوان» در کرمانشاه برپا می‌شود

 

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در ادامه این نشست اظهار کرد: در استان کرمانشاه امسال عنوان ماه کودک و نوجوان را داشتیم و برنامه‌های مفصلی به همراهی دیگر دستگاه‌ها در هفته کودک انجام شد.

وی افزود: عنوان هفته نوجوان نیز از ابتکارات استان کرمانشاه بوده و از هفتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته نوجوان نامگذاری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال نیز در سطح ملی در حال پیگیری هستیم که این رویداد به صورت مفصل‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی که در سال گذشته نیز مطرح شد اما امکان اجرا نداشت و برای اولین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد برگزاری یک نمایشگاه از دستاوردها و فعالیت‌های دستگاه‌هایی است که در حوزه‌های نوجوان فعالیت می‌کنند.

خیاط زنجانی با این پیشنهاد که هفتم الی ۱۰ آبان ماه را به یک نمایشگاه در حوزه نوجوان اختصاص دهیم، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر برنامه‌ای که در حوزه نوجوان دارند در این نمایشگاه غرفه بگیرند و فعالیت‌های خود را معرفی کنند.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که پنجم آبان ماه غرفه بندی و ششم آبان ماه غرفه‌ها از طریق دستگاه‌ها کامل شوند و روز هفتم آبان ماه افتتاحیه و دهم آبان ماه نیز اختتامیه آن باشد.

خیاط زنجانی تشریح کرد: در کنار این نیز برخی فعالیت‌ها برای ایام نوجوانان مد نظر است که می‌توانیم در این نمایشگاه به تصویر بکشیم و این نمایشگاه یک رویداد نوجوان محور باشد.

وی گفت: علاوه بر این نمایشگاه، یک نمایشگاه در فضای مجازی برگزار می‌شود و به این ترتیب بازخورد و بازتاب بیشتری در جامعه خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار