رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: کارکنان استاندارد علاوه بر وظایف خود باید ناظر، بازرس و قاضی هم باشند زیرا دستگاه اجرایی استاندارد به نوعی مجموعه‌ای از سه قوه مققنه، مجریه و قضائیه است و تدوین استانداردها نوعی از قانون و ضابطه گذاری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 02 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،نوربخش عسکری در مراسمی که به مناسبت نکوداشت یکصد سالگی قانون استاندارد در اداره کل استاندارد استان مرکزی برگزار شد،اظهار داشت:استاندارد در زندگی عموم مردم نقش بسزایی دارد و اگر برنامه های توسعه و رشد اقتصادی استاندارد نباشند نمیتوانیم عملکرد مناسبی داشته باشیم.

عسکری افزود: در حوزه تولید محصولات باید از ایجاد ضایعات جلوگیری شود که استاندارد این نقش را نیز ایفا میکند و در سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی و در قوانینی که برای استاندارد تدوین شده همه این موارد و جوانب پیش بینی شده است و به همین دلایل، مدیریت دستگاه استاندارد با مدیریت سایر دستگاه های اجرایی متفاوت است و ما نیز در سازمان مدیریت وبرنامه ریزی تلاش میکنیم نگاه ویژه ای به استاندارد داشته باشیم زیرا کار برای استاندارد کار برای تمام مردم جامعه است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطر نشان کرد: استاندارد یکی از فعالیت‌هایی است که با هرگونه ضابطه گذاری میتواند برای همیشه در جامعه اثرگذار باشد، بنابراین به لحاظ اهمیت اقداماتی که استاندارد انجام میدهد باید سر تعظیم در برابر تمام فعالان این حوزه فرود آورد .

وی با بیان اینکه استاندارد جزء جدایی ناپذیر زندگی تمام مردم است، عنوان کرد: کارکنان استاندارد علاوه بر وظایف خود باید ناظر، بازرس و قاضی هم باشند زیرا دستگاه اجرایی استاندارد به نوعی مجموعه‌ای از سه قوه مققنه، مجریه و قضائیه است و تدوین استانداردها نوعی از قانون و ضابطه گذاری محسوب می‌شود. 

عسکری در انتها ضمن اشاره به موضوع هوش مصنوعی خواستار تدوین استانداردها و ضوابطی در حوزه هوشمندسازی نرم افزارها و سخت افزارها شد و با تبریک یکصد سالگی استاندارد در ایران برای تمامی فعالین این حوزه آرزوی موفقیت نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار