مدیر مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی گفت :در استان مرکزی نزدیک به ۵۰۰ نقطه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۶۵۰ نقطه برسد که اگر محقق شود، ۵۰ درصد آن عملکرد امسال مخابرات و ۵۰ درصد دیگر عملکرد سال گذشته این شرکت است.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 05 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی:علیرضا لطفی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی فیبر نوری اظهار کرد:دولت اهتمام ویژه‌ای به توسعه شبکه اطلاعات ملی دارد، بالغ بر ۲۰ سال است که در ایران از فیبر نوری استفاده می شود و حجم خوبی از کابل های فیبر نوری در کشور و استان مرکزی وجود دارد.

وی گفت: قصد است اطلاعات ذی قیمت از بستر شبکه مستقل اطلاعات برای ایمنی و امنیت اطلاعات صورت گیرد و از شبکه اینترنت انجام نشود..

وی افزود: شرکت مخابرات ایران در استان مرکزی ۴ هزار و ۷۳۲ کیبومتر فیبر دارد که ۱۲۴۲ کیلومتر آن شهری است، ۲۴۰۰ کیلومتر آن در ۲۵۹ روستاست و ۱۰۹۰ کیلومتر بین شهری است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: کاربرد فیبر نوری در روستاها برای انتقال اطلاعات است و در روستا سرویس خانگی وجود ندارد.

لطفی بیان داشت: در استان مرکزی ۶۰۴ هزار خط تلفن وجود دارد که ۳ هزار ۳۴۳ مورد آن در ۱۴ شهر متصل به فیبر نوری هستند. مشترکان دیتا در استان ۱۵۲ هزار مشترک است که ۳۳۴۳ مورد آن اف تی تی اچ است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه شبکه فیبررسانی به منازل و شبکه ملی اطلاعات، ۲۶۵ کیلومتر فیبررسانی در ۲۲ شهر در سال جاری انجام شده که امیدواریم تا پایان سال به ۴۰۰ کیلومتر برسد، این رقم در سال گذشته ۹۷ کیلومتر بوده است.

لطفی اضافه کرد: به طور متوسط اجرای هر یک کیلومتر فیبر نوری ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. در شهر اراک ۶۰۰ کیلومتر فیبر وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی خاطرنشان کرد: بیشترین بدهکاران به مخابرات این استان دستگاه‌های دولتی است.

لطفی با بیان اینکه، دولت اهتمام ویژه‌ای به توسعه شبکه اطلاعات ملی دارد، گفت: قصد است اطلاعات ذی قیمت از بستر شبکه مستقل اطلاعات برای ایمنی و امنیت اطلاعات صورت گیرد و از شبکه اینترنت انجام نشود.

وی ادامه داد: بیشترین بدهکاری را دولتی ها به مجموعه مخابرات منطقه مرکزی دارند.

لطفی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ایجاد ۲۰ میلیون پورت نوری در کشور هذفگذاری شده که سرعتی شتابنده‌ای در توسعه فیبر ایجاد شده است.

مدیرکل مخابرات منطقه مرکزی،  با بیان اینکه، یک‌هزار و ۹۰ کیلومتر فیبر بین راهی نیز در استان مرکزی وجود دارد، عنوان کرد: پتانسیل بسیار زیادی در استان در این راستا وجود دارد که جزو دارایی‌های نظام و مخابرات است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار