مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: درحال حاضر شهرستان قصرشیرین بهترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارد و ثلاث باباجانی نیز بدترین وضعیت را دارد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 06 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۸ هزار و ۵۰ کیلومتر راه شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی استان، ۵ هزار و ۶۳۴ کیلومتر آن راه روستایی است که در قالب راه‌های فرعی یک، دو و سه تعریف می‌شود.

وی با اشاره به  آسفالت ۸۰ کیلومتر راه روستایی استان در سال ۱۴۰۲ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان، اضافه کرد: در حال حاضر شاخص آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه ۸۸ درصد و ۶ درصد از میانگین کشوری(۸۱.۷ درصد) بالاتر است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عمده راه‌های اجرا شده امسال را در قالب شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، صحنه و هرسین  عنوان کرد و گفت: اجرای راه روستایی آسفالته طی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایشی بوده است.

وی بدترین راه‌روستایی که آسفالت آن نسبت به میانگین استانی و کشوری بسیار پایین بوده مربوط به شهرستان ثلاث باباجانی به لحاظ صعب‌العبور بودن دانست و افزود: شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در شهرستان قصرشیرین از سایر شهرستان‌ها بالاتر است و بهترین وضعیت برخورداری از راه روستایی آسفالته را دارد.

وی میزان اعتباردر نظر گرفته شده برای راه‌های روستای طی سال‌جاری را یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون نیز عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، دارای اعتبار مصوب در قالب ۱۸ قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجراست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار