رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کنگاور گفت: عملیات شانه‌سازی محور کنگاور به اسدآباد به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 13 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از  فارس روضانعلی حصاری،اظهار کرد: عملیات شانه‌سازی و رفع اختلاف سطح جاده با شانه جاده باتوجه به قرارداشتن ۴۵ کیلومتر مسیر بزرگراهی در محور کنگاور به سه‌راهی تویسرکان تا روستای پل‌شکسته در انتهای حوزه استحفاضی در دو مرحله عملیات شانه‌سازی اجرا شد.

وی ادامه داد: عملیات شانه‌سازی در جهت ایمن سازی تردد کاربران جاده‌ای با هدف؛ توقف‌های اضطراری خودروها، افزایش دید رانندگان در پیچ‌ها، احساس راحتی و آرامش راننده به هنگام رانندگی، بازگشایی معبر به هنگام وقوع تصادفات در جاده و محلی برای دپوی برف هنگام عملیات برف‌روبی اجرا می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کنگاور تصریح کرد: در عملیات شانه‌سازی شیب‌های گردنه کجاوه‌شکن، از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واریانس جدید برای آن اعلام و انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی ۷ ماهه اخیر، محور سه‌راهی تویسرکان تا کنگاور به طول ۴.۵ کیلومتر روکش آسفالت و از گردنه بیدسرخ تا روستای کهریز به طول ۸ کیلومتر عملیات بهسازی و لکه‌گیری انجام شده است.

حصاری افزود: طی ۷ ماهه سال‌جاری، ۳ هزار و ۱۶۵ تن آسفالت در محور‌های مواصلاتی شهرستان کنگاور مصرف شده است.

وی درباره ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی این شهرستان، گفت: ۱۳۶ کیلومتر خط‌کشی، آشکارسازی ۸ نقطه پرحادثه، نصب ۲ سرعت‌گیر، نصب ۱۱۰ عدد تابلو اخطاری و مسیرنما، نصب ۲۲۰ عدد علائم هشداری و بهسازی ۷۹ عدد تابلو از دیگر اقدامات انجام شده طی ۷ ماهه سال‌جاری است.

حصاری در ادامه درباره اقدامات راهداری انجام شده در محور‌های مواصلاتی شهرستان کنگاور، گفت: ۱۵ کیلومتر عملیات بهسازی و تراکم‌دهی جاده، شانه‌سازی ۱۲ کیلومتر، ۴۳۰ کیلومتر حریم‌زنی و رگلاژ شانه‌راه، پاک‌سازی ورودی و خروجی ۲۲ پل، ریزش برداری ۴ مقطع در گردنه بیدسرخ و گردنه سرمست، امدادرسانی به ۱۹۰ خودرو در راه مانده و ۵۰ مورد راه‌گشایی و عملیات واکنش سریع انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار