آیین اختتامیه سیزدهمین همایش علمی-پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در زبان و ادبیات فارسی در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ 23 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مظفر تیموری ظهر امروز (پنجشنبه ٢ آذر ماه) در آیین اختتامیه سیزدهمین همایش علمی-پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در زبان و ادبیات فارسی که با محوریت کودک و نوجوان در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در چهار استان ایلام، مرکزی، اردبیل و کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: استان کرمانشاه به عنوان قطب ادبیات در کشور یکی از استان‌هایی است که همایش کاربردی دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: فراخوان این همایش از اسفند ماه سال گذشته ارائه شد و تا نیمه نخست مهر ماه ادامه داشت، البته این همایش بنا به دلایلی ۲ بار تمدید شده است.

وی ادامه داد: این همایش با ۲ پیش نشست برگزار شد، پیش نشست نخست با اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی و اعضای دبیرخانه و پیش نشست دوم با مرتضی سعیدی زاده، کریم دادیان و اعضای هیئت علمی و همه فعالین این عرصه برگزار شد.

تیموری اذعان کرد: ۳۳ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده و پس از بررسی و ارزیابی ۶ اثر برگزیده و ۹ اثر شایسته تقدیر شدند و پس از ۱۳ دوره حائز کسب آی.اس.سی شدیم.

 

ادبیات باید بیان کننده سیمای ملکوتی ائمه باشد


مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اظهار کرد: سیمای ملکوتی و باطنی اهل بیت عصمت و طهارت در جغرافیای انسانی، انسان معاصر توسط زبان، ادبیات و شعر باید منتقل شود.

وی افزود: زلالیت و شفافیتی که باید پیدا کنیم مبتنی بر معارف، شخصیت و سیره اهل بیت و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان عصر امروز است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: حسن بشیر در کتابی با عنوان گفتمان رضوی چهار گفتمان را در معارف امام رضا (ع) بیان کرده است.

وی ادامه داد: گفتمان نخست گفتمان توحیدی است که در چهار چوب حدیث سلسه ذهب بیان شده است، گفتمان دوم گفتمان امامت، امت و ولایت است، گفتمان سوم گفتمان سیاست و قدرت است.

این مقام مسئول اضافه کرد: گفتمان چهارم گفتمان اخلاقی-تربیتی است که در این حوزه روایت و احادیث امام رضا (ع) در خصوص هدایت عمومی بیان شده است.

سعیدی زاده گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ما به این دلیل به فرهنگ می‌پردازیم که اقتدار حقیقی اقتدار فرهنگی است.

در این مراسم با حضور مرتضی سعیدی زاده، کریم دادیان، محمد الفتی، محسن کریمیان، مظفر تیموری از کتاب زندگی با خورشید هشتم، اثر حجت‌الله سروری رونمایی شد.

 

برگزیدگان سیزدهمین همایش علمی-پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در زبان و ادبیات فارسی

 

نفر اول فرشته صفاری با عنوان مقاله «بررسی کارکرد پیرامونی عناوین داستان‌های رضوی از کتاب ستاره غرب»، نفر دوم خلیل بیگ زاده با عنوان مقاله «چگونگی پرورش فکری کودکان بر پایه مهارت‌های تفکر چند بعدی لیپ مپ»، نفر سوم طیبه زارعی، نفر چهارم پریسا احمدی، نفر پنجم احمد خلیلی و نفر آخر زهرا جمشیدی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار