رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرمانشاه:
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرمانشاه گفت: تسهیلات ویژه به سازندگان بافت‌های فرسوده شهری اعطا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 29 November 2023

امیر سرتیپ نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه دارای یک هزار و ۲۲۸ هکتار بافت فرسوده است، که ۲۵۰ هزار نفر در آن سکونت دارند و اغلب این بافت در مرکز شهر واقع شده است.

وی افزود: بافت فرسوده کرمانشاه دارای چهار گونه‌بندی است؛ بافت قدیمی با واحد ارزش تاریخی، میانه‌ای با ارزش شهری، حاشیه‌ای با پیشینه اسکان رسمی و حاشیه‌ای با پیشینه روستایی.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در حال بستن قرارداد با مشاوران دارای صلاحیت برای بازنگری محدوده مصوب بافت هستیم.

سرتیپ نیا در خصوص خیابان مدرس بیان کرد: این خیابان به طول یک هزار و ۸۴۰ متر از میدان آزادی تا میدان جهاد از هر طرف خیابان ۵۰ متر نفوذ دارد، از چهارراه امیرآباد تا سه راه نواب ساختمان‌های چهار طبقه و زیرزمین و از سه راه نواب تا میدان جهاد سه طبقه و زیرزمین در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص وضعیت آسفالت عنوان کرد: در محله‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین کرمانشاه (کرناچی، باغ ابریشم، آریاشهر، صادقیه،‌ نوکان، کیهانشهر، شهرک زین‌العابدین، میدان جمهوری اسلامی، مهدیه و سعدی) ۱۷ هزار و ۵۶۴ تن عملیات تهیه و پخش آسفالت انجام شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرمانشاه گفت: شهرداری برای تشویق مالکان در خصوص نوسازی املاک اقدام به صدور عوارض ساختمانی تا تراکم‌ ۱۸۰ درصد، عوارض ایمنی آتش‌نشانی، هزینه‌ تأمین سرانه عمومی ‌و شهری و هزینه کسری فضای باز کرده است.

وی در خصوص بهبود وضعیت حمل‌‌ و نقل و ترافیک عنوان کرد: اقداماتی از جمله اجرای بلوار دسترسی شهید سرابیان برای‌ اتصال به شهرک کیهانشهر و بزرگراه امام خمینی (ره)، اجرای ساماندهی میدان رازی، نصب چراغ راهنمایی در تقاطع‌های شهرک جهاد و پرواز و خرید ناوگان جدید حمل‌ و نقل برای شهرک‌هایی مانند شاطرآباد و دره دراز صورت گرفته است.

سرتیپ نیا در گزارش اقدامات عمرانی گفت: جدول‌گذاری و کانیوا کوچه و محله و موزائیک کاری، لوله‌گذاری و دفع آب‌های سطحی، احداث پارک و فضای سبز، نصب صندلی و فضای بازی کودکان و احداث بلوار شهرک امام به شهرک مهدیه انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های در دست اقدام بیان کرد: اجرای مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص سیاست‌ها و ضوابط تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب رسیده و به هشت شهرداری کرمانشاه ابلاغ شده است و آمار مربوط به آن در ستاد ملی مسکن بازآفرینی ایران به ثبت روزانه می‌رسد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: اقداماتی همچون آسفالت معابر خاکی و نیازمند ترمیم، زیرسازی و احداث بلوار خلیج فارس به شهرک صادقیه و آسفالت معابر محله‌های حاشیه نشین در دست اجرا است.

سرتیپ نیا گفت: درخواست ما تسریع در امر تعریض قسمتی از خیابان مدرس است که مکاتبات لازم انجام شده و انتظار ما تسریع تصویب توسط استانداری کرمانشاه و وزارت کشور است.

وی افزود: درخواست‌های بعدی ما تخصیص قیر مازاد برای آسفالت معابر واقع در محله‌های حاشیه نشین و کارآمد و تسریع در طرح موضوع الحاق محله‌های حاشیه نشین کرناچی، دره دراز،‌ نوکان، صادقیه، کهریز و پل کهنه به محدوده مصوب بافت فرسوده در کمیسیون ماده پنج است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار