مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۸۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان تا پایان سال تحویل می‌شود که این واحدها هم‌اکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷ 06 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمود حسین‌آبادی عصر سه‌شنبه در آیین گرامیداشت روز معلول در اراک، افزود: با طرح اقدام ملی مسکن در اراک و مهاجران، واحد ویژه زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای۲ و سه معلول در نظر گرفته شده که با تحویل این واحدها، می‌توان جشن خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی گرفته شود.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی با مشارکت‌ خیرین و بنیاد مستضعفان به خانواده‌های ۲ و سه معلومه تحویل داده می‌شود، ادامه داد: واحدهای مسکونی خودمالکی نیز توسط بسیج سازندگی و حمایت بنیاد مستضعفان با قیمت هر مترمربع ۶۰ میلیون ریال ساخته می‌شود.

حسین آبادی گفت: این استان با برنامه‌ریزی‌های مدون و همکاری دستگاه‌ها، رتبه ششم مناسب‌سازی تردد معلولان را در بین سایر استان‌ها کسب کرد.

وی تصریح کرد: حمایت از بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات این سازمان است که در این دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ فرد مشمول دریافت خدمات پشت نوبت وجود ندارد و تمامی افراد پشت نوبت حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی، تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان تا پایان امسال گفت: با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، مقدمات جذب حداقل چهار هزار و ۳۳ نفر از معلولان در دستگاه‌های مختلف استان‌ها فراهم می‌شود.

حسین‌آبادی با بیان اینکه ۱۸۰ نوع خدمت توسط اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی و ادارات شهرستانی در حال ارائه است ادامه داد: بدنه این خدمت‌ها مربوط به خیرین و انجمن‌ها است.

وی پرداخت حق پرستاری به دهک یک تا پنج، ارائه بیمه تکمیلی با اولویت صفر تا ۱۰۰ درمان به صورت پایلوت در استان مرکزی، خریداری ۲ یونیت دندانپزشکی و پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان را از دیگر خدمات اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه مطرح کرد: امید است با جذب سه درصد معلولان در سازمان‌های دولتی بتوان بهره‌های لازم را شاهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار