در حالی کمتر از یک ماه دیگر به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی باقی مانده که مسؤول کمیته اسکان از ثبت‌نام بیش از ۲۰۰ موکب و اعلام آمادگی ۱۱ استان و ۵ کلان‌شهر برای برگزاری این مراسم خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ 08 December 2023

به گزارش تابناک کرمان- کمتر از یک ماه دیگر، چهارمین سالگرد شهادت ابر مرد تاریخ مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی را خواهیم داشت و کرمان روزهای پر تب‌وتابی را می‌گذارند.

هر چند سفرها و همینطور اردوهای راهیان‌نور و راهیان مقاومت آغاز شده و هر ساعتی که وارد گلزار بین‌المللی شهداء کرمان بشویم، انبوهی از زائران و عاشقان آن سردار جان‌فدا را می‌بینم، اما اوج آن در ده روز منتهی به شهادت است.

روزهایی که در کرمان با جنب‌وجوش خاصی سپری می‌شوند

ثانیه‌ها و ساعت‌ها روی هم می‌آیند و این زمان دارد به سرعت می‌گذرد، این روزهای باقی‌مانده برای مردم و مسؤولان کرمان به عنوان میزبانان خیل عظیم زائران سردار، در جنب‌وجوش خاصی سپری می‌شوند.

جلسات فشرده شده و هماهنگی‌ها سرعت گرفته، موضوعی که شاید بیشتر از همه مورد توجه باشد، بحث مواکب است، برای اطلاع از آخرین اقدامات این کمیته با مهدی آشورماهانی به گفت‌وگو پرداختیم.

موکب مسیر گلزار شهداء کرمان در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم

ثبت‌نام بیش از ۲۰۰ موکب برای برگزاری سالگرد چهارم

مسؤول کمیته اسکان چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها از ثبت‌نام بیش از ۲۰۰ موکب برای برگزاری سالگرد چهارم خبر داد و اظهار داشت: اکثر آنها فرهنگی هستند، همین امروز خانواده‌های شهیدان مغفوری و برهانی درخواست دادند و برای آن اقدام کردیم.

وی از لزوم ساماندهی و پشتیبانی موکب‌ها سخن به میان آورد و با اشاره به اینکه شهرداری سازه‌های هم‌شکل را در اختیار موکب‌داران قرار می‌دهد، به خبرنگار فارس گفت: موکب‌ها از پارک پدر تا گنبد جبلیه و از گنبد تا گلزار ارائه خدمات خواهند داد.

آشورماهانی اضافه کرد: سال گذشته حجم سنگینی از زائران را داشتیم، ترافیک سنگین و پرخطر بود، امسال با هماهنگی کارگروه امنیتی دو مسیر را باز و آن را به صورت رفت و برگشت قرار می‌دهیم.

مسیر برگشت جدا می‌شود

وی ادامه داد: مسیر میدان شهدا مکتب‌المهدی به طرف بلوار و به سمت مسجد فروزی بازگشایی و موکب‌های خوبی هم در این مسیر ساماندهی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال موکب‌های فرهنگی را زودتر ساماندهی می‌کنیم تا به مشکل برنخوریم، بیان کرد: ارگان‌های خدماتی مانند آتشنشانی، اورژانس، بهداری و غیره نیز سازه‌هایی برای خودشان دارند و بین موکب‌ها قرار نمی‌گیرند، مسیرشان مشخص و با علامت‌گذاری‌هایی در طول مسیر اطلاع‌رسانی می‌شوند.

زیرساخت‌های مواکب تا اول دی‌ماه تکمیل می‌شوند

مسؤول کمیته اسکان چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از تکمیل زیرساخت‌های مواکب تا اول دی‌ماه خبر داد و گفت: مشکلات زیرساخت‌های آب، برق و گاز برطرف شده و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم شهرداری زودتر پای کار آمد و قرار شده تا اول دی‌ماه کار را تمام کند.

وی اضافه کرد: قرارگاه خاتم نیز ۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی آماده می‌کند.

آشورماهانی از اعلام آمادگی ۱۱ استان برای برگزاری سالگرد چهارم حاج قاسم سخن به میان آورد و عنوان کرد: شهردا‌ری‌های ۵ کلان شهر کشور نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: همایش یک روزه‌ای هم برای موکب‌داران خواهیم داشت که در ۲۳ آذرماه برگزار می‌‎شود.

مراسم پایانی از پارک پدر به سمت گلزار شهداء کرمان است

وی به مراسم پایانی سالگرد چهارم حاج قاسم پرداخت و ابراز داشت: این مراسم در روز شهادت سردار سلیمانی یعنی ۱۳ دی‌ماه از پارک پدر آغاز و زائران خود را به گلزار شهداء کرمان و مرقد مطهر شهیدِ آسمانی، سردار سلیمانی می‌رسانند.

به گزارش فارس، مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از سوم دی‌ماه آغاز و کرمان به مدت ده روز پذیرای عاشقان و ارادتمندان حاج قاسم است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار