تابناک گزارش می‌دهد؛
برگزاری جشنواره لیمو با هتک حرمت به ایام شهادت حضرت زهرا (س) قابل پذیرش نیست.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 10 December 2023

خبرگزاری تابناک کرمانشاه: کسی مخالف شادی و گذران اوقات فراغت برای مردم نیست، سالیانی است مدیران برخی دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه، فرهنگ و هنر را فقط در رقاصی و پایکوبی می‌بینند.

در نوروز ۹۷ جشنواره‌ای با نام «کرمانشاه پایتخت نوروز ایران» در محوطه تاریخی طاق‌بستان برگزار شد که آش این جشنواره از بس شور شد که صدای امام جمعه وقت کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما را به‌خاطر رقص، پایکوبی و دف زنی خانم‌ها در این جشنواره کرمانشاه درآورد.

سال‌هاست که مدیران میراث فرهنگی برای نشان دادن فرهنگ اصیل منطقه کرمانشاه به کشور تنها به رقص و پایکوبی می‌پردازند که فاجعه‌ای بزرگ است.

سال‌ها پیش در جشنی در برج میلاد به عنوان شب فرهنگی کرمانشاه که فقط رقص کردی در آن جشن به نمایش گذاشتند و رسانه‌ها آن زمان با تیتر مدیریت رقاصی در برج میلاد از آن استفاده کردند یا تا همین چند ماه پیش که در روستای هجیج پاوه که جشن‌های تابستانی را با رقص و آواز گذرانیدند.

فاجعه اینجاست که مدیران میراث فرهنگی فارغ از اینکه در چه دولتی و با چه تفکری باشند به جای پرداختن به فرهنگ اصیل کرمانشاهی مثل ایستادگی در برابر انگلیس‌ها تا دلاوری در جنگ هشت ساله دفاع مقدس یا ظرفیت عظیم میزبانی در ایام اربعین از زائران امام حسین (ع) رقص کردی را یاد گرفته‌اند.

میراث فرهنگی یا میراث رقاصی/ هتک حرمت به اهل‌بیت در حضور فرماندار قصر شیرین

جشنواره‌ها بی رقص و پایکوبی جشنواره نمی‌شود؟

 

ایامی که در آن به سر می‌بریم مزین شده است به نام مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا (س)؛ در شهرستان‌های سمت اورامانات جشن فرهنگی و ورزشی برگزار شد که همراه با رقص و پایکوبی بود.

اما روز جمعه ۱۷ آذرماه یعنی ۲ روز پیش جشنی به نام «جشنواره لیمو» در قصرشیرین برگزار شد که در این ایام بی‌حرمتی و هتک حرمت به آستان مقدس مادر سادات حضرت زهرای مرضیه (س) است، چرا که در این ایام در همه جای دنیا مخصوصا ایرانیان عزادار ایشان هستند.

نکته حائز اهمیت این است که اولا کرمانشاه و قصرشیرین که مرز خسروی در آن است و در تواریخ دروازه کربلا و نزدیک‌ترین مرز ایران به عتبات عالیات است، اما با بی‌سلیقگی مدیران دولتی این قبح شکنی در آنجا رخ داده است.

از طرفی فرماندار قصرشیرین که در آن جشن قبیح حضور داشته است نه تنها مانع این قبح شکنی نشده، در این جشن سخنرانی هم کرده است.

این در صورتی است که برخی علما و روحانیون بزرگ کشور در ایام فاطمیه تاکید به برگزاری مراسمات شهادت حضرت زهرا (س) داشته و جلساتی همانند عاشورای حسینی و مراسمات عزاداری برگزار شود.

 

خواستار برکناری مدیرکل میراث فرهنگی و فرماندار قصرشیرین هستیم

 

تابناک: با توجه به بی‌سلیقگی مدیران میراث فرهنگی در برگزاری این‌گونه جشن‌ها و از طرفی عدم درنظر گرفتن شرایط عزادار بودن شیعیان در این ایام این خبرگزاری خواستار برخورد قاطع با بانیان این مراسم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار