مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) پیکر مطهر سه شهید گمنام در اراک تشییع می شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 13 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ غلامرضا کریمی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی و تشریح برنامه های تشییع شهدا،افزود: پیکر مطهر یک شهید گمنام روز یکشنبه ۲۶ آذرماه جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پس از تشییع توسط مردم شهیدپرور اراک در حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) این شهر به خاک سپرده می‌شود. 

وی بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده قرار بود پیکر مطهر یکی از این شهدا در حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) اراک، یک شهید در شرکت هپکو اراک و یک شهید نیز در شرکت پتروشیمی شازند به خاک سپرده شود.

کریمی بیان کرد: به دلیل تکمیل نشدن یادمان‌های پتروشیمی شازند و هپکو اراک خاکسپاری شهدا در این ۲ محل به سالروز وفات ام البنین(س) موکول شد و پیکر مطهر یک شهید گمنام روز یکشنبه در حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: پیکر مطهر پنج شهید نیز به معراج شهدا تحویل داده می‌شود تا مکان مناسب برای خاکسپاری آنان فراهم شود.

در استان مرکزی تا امروز ۷۰ یادمان شهدا احداث شده است که عمدتا پس از خاکسپاری شهدا اجرایی شدند، اما به جهت جلوگیری از بروز مشکلات، تلاش بر این است که ابتدا یادمان طراحی و احداث شود.

وی با اشاره به اینکه از اول تیرماه تا به امروز سعی شده است که ابتدا یادمان شهدا احداث شود و سپس خاکسپاری شهدا انجام گیرد، افزود: قطعا احداث این یادمان ها نیازمند اعتبار است که باید تامین شود، اما با وجود تلاش های بسیار هنوز در استان ۵ یادمان به صورت کامل احداث نشده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه شهدا در امامزادگان اراک همچون امامزاده ساروق، امامزاده محمد عابد و امامزاده عبدالله و آمنه خاتون(س) افزود: در کنار اینکه پیکر پاک شهدا، صبح ها در مدارس و ادارات تشییع می شوند، عصر مراسم شبی با شهدا در مساجد و هیئات مذهبی برگزار می شود و برنامه ریزی شده است که ۲۵ آذرماه، پیکر شهدا در روستاهای بخش ساروق، داوودآباد، قره کهریز و معصومیه تشییع شود و شامگاه شنبه نیز مراسم شبی با شهدا در مصلی بیت المقدس برگزار می شود. این پیکرهای مطهر از ساعت ۲۳ تا صبح یکشنبه به حسینیه عاشقان ثارالله منتقل می شوند و مردم می توانند تا صبح در کنار شهدا باشند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار