نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از اهمیت نگاه ویژه به محلات کم برخوردار و پیگیری مشکلات اهالی شهرک کهریز کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 01 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین محمد رشیدی اظهار کرد: کهریز، همان شهرکی که هرسال به وعده‌های واهی برای رهایی از فقر و محرومیت دل خوش می‌کرد، این‌ بار در مسیر عمران و آبادانی قرار گرفته است.

وی افزود: مشکلات و دغدغه‌های محلات حاشیه‌نشین و کم برخوردار کرمانشاه غم‌نامه‌ای طولانی است، همان محلاتی که روزگاری جز مناطق روستایی اطراف این کلانشهر بودند و به بهانه داشتن شرایط بهتر به کرمانشاه الحاق شدند، اکنون نه‌ تنها وضع آنان بهبود نیافته، بلکه مشکلات زندگی شهری نیز بر مصائب آنان افزوده شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی روستاهایی که در حاشیه شهرها قرار داشته و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند به شهر الحاق شده و از خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: از همین رو بود که در سال۱۳۹۰ یعنی بیش از ۱۰ سال پیش، الحاق روستاهایی همچون کرناچی، نوکان، دره دراز، صادقیه و کهریز به حریم محدوده شهر تصویب و از سوی استاندار وقت تاکید شد که همه دستگاه های خدمات‌رسان شامل آب‌وفاضلاب، برق و گاز موظف به ارائه خدمات هستند.

رشیدی تشریح کرد: شهرک کهریز یکی از روستاهایی است که در سال ۱۳۹۳ به شهر کرمانشاه الحاق شد و در این سال‌ها تنها شاهد بازدید نمایندگان، فرمانداران و مسئولین وقت بود و در نهایت با انبوهی از وعده‌های محقق نشده و شاید هم تبلیغاتی به حال خود رها می‌شد و روز به روز از عمران و آبادی فاصله‌ می‌گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از نبود روشنایی و قطعی آب تا نبود مدرسه و اجرا نشدن شبکه فاضلاب شهری تنها گوشه‌ای از مشکلات این محله کم برخوردار است، ولی این‌بار این حجم بزرگ محرومیت اهالی شهرک، مغفول نماند.

رشیدی عنوان کرد: شهرک کهریز از خدمات شهری متعددی محروم مانده و در طی بازدید میدانی اخیر، از نزدیک شاهد این دغدغه‌ها بودم که انباشت انبوهی از زباله در سطح معابر گوشه ای از آن است.

وی به اجرا نشدن سیستم فاضلاب در برخی کوچه‌ها اشاره کرد و افزود: استفاده از چاه در کوچه‌های شهرک کهریز موجب شده تا کودکان در چاه سقوط کنند و آسیب ببینند.

این مقام مسئول بیان کرد: از سوی دیگر رودخانه‌ای بین شهرک کهریز و شهرک بسیج وجود دارد که در مسیر مدرسه دانش‌آموزان کهریزی قرار گرفته و این دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه باید از وسط آبشوران عبور کنند که بی‌شک این اقدام خطرآفرین است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: معابر شهرک کهریز روشنایی ندارد، اکثر تیرهای برق روشنایی نداشت و از سوی دیگر پل کنار مسجد شهرک بسیار باریک است و تنها یک ماشین می‌تواند عبور کند که باید تعریض شود.

وی اضافه کرد: برخی از کوچه‌های شهرک کهریز آسفالت شدند و برخی شرایط بسیار نامناسبی دارند و نه تنها آسفالت نشده‌اند، بلکه به هنگام باران به باتلاق تبدیل می شود..

رشیدی عنوان کرد: در رابطه با مشکلات این شهرک با فرماندار تماس گرفتم و درخواست کردم به همراه مدیران شهرداری، آبفا، شرکت توزیع برق و آموزش و پرورش به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کنند تا مشکلات را ببینند که بدون شک به دنبال حل این دغدغه‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: همانطور که در قسمت برخوردار شهر خدمات ارائه می شود باید به شهرک های حاشیه ای نیز توجه شود.

وی عنوان کرد: پس از بازدید از دهستان دورودفرامان و تقاضای اهالی منطقه، عملیات تعریض پل و جاده مسیر شهدای دورودفرامان به سمت کمربندی شرقی آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.

رشیدی خاطرنشان کرد: چندی پیش جلسه‌ای به منظور پیگیری مشکلات محلات کرناچی، ده پهن، باغ نی، بازار چال حسن خان، پست فوق توزیع بخش فیروزآباد با حضور معتمدین محلات، معاون عمرانی و مدیران مربوطه در محل معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار و تصمیمات موثری برای کاهش محرومیت این مناطق کم‌برخوردار گرفته شد تا اهالی این شهرک‌ها بتوانند با داشتن امکانات شهری، فردایی بهتر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار