استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : رتبه تورم در این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور ۱۵ پله بهبود یافته است .
کد خبر: ۱۱۴۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 04 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا اظهار کرد :  استان ایلام به لحاظر تورم در سال ۱۴۰۰ رتبه اول کشور، در سال ۱۴۰۱ رتبه هفتم کشور و امروز رتبه این استان به لحاظ شاخص تورم به پلکان ۱۵ کشور بهبهود یافته است.

وی افزود : تا تولید رونق پیدا نکند و از ظرفیت تولیدات روستایی و عشایری استفاده نشود، این رتبه بهبود پیدا نمی‌کرد و این گویای این است که این ظرفیت در استان وجود دارد که باز هم شاهد کاهش میزان تورم و بهبود شرایط استان از این نظر در سطح کشور باشیم.

لازم است که همچنان نظارت‌ها و بازدیدها از سطح بازار تداوم داشته و زمینه های لازم برای کاهش بیشتر تورم در استان فراهم شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر اینکه نباید به این رتبه قانع باشیم، اظهار کرد: این رویه باید در سه ماه باقی‌مانده تا پایان سال همچنان استمرار یابد و نظارت‌ها بیشتر و بیشتر شود تا ضمن بهبود تورم که با حضور میدانی و پای کار آمدن بخش خصوصی و ارتقا تولید، احصا می‌شود، همچنان شاهد بهبود رتبه استان ایلام باشیم و لازمه آن این است که بیشتر پای کار باشیم.

یکی از این شاخص‌ها، کاهش تورم بوده است، ایلام در گذشته همواره یکی از استان های اول کشور در بحث تورم بوده است اما با تلاش و مدیریت جهادی مدیران و پای کار بودن مردم، وضعیت استان در این زمینه بهبود یافته است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار