مدیرکل گمرک کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: گمرکات استان در صادرات زمینی کالا به عراق در ٩ ماهه سپری شده از امسال در بین گمرکات کشور بیشترین سهم را از حیث وزن و ارزش از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 06 January 2024
اختصاص بیشترین سهم صادرات کالای عراق به گمرک کرمانشاهبه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده، اظهار کرد: در ٩ ماهه امسال میزان پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۶۶ دلار کالای صادراتی به وزن ۱۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۴۷۲ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ۱۱۲ هزار و ۹۰۶ دلار به وزن پنج میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۰۱ تن، بیشترین مقدار آن را از حیث وزن و از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در ٩ ماهه سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانسته است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

وی بیان کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۷۴۲ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۱۱ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است.

وی گفت: گمرک خسروی با صادرات ۶۰۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۱۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۹۷ هزارو ۷۸۵ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده سهم صادرات گمرک سومار به عراق  را ۵۷۸ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۰۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۱ تن عنوان کرد.

مدیرکل گمرک کرمانشاه سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۲۷۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۳۴۶ دلار به وزن ۴۹۶ هزار و ۶۱۲ تن و ۳۰ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۲۳۸ دلار به وزن ۲۲۱ هزار و ۳۲۲ تن عنوان کرد.

عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ، سنگهای ساختمانی ،لبنیات ،انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و دیگر اقلام عنوان کرد.
 
 
 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار