دیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۷۹ واحد مسکونی برای نیازمندان این استان در ۲ سال اخیر تکمیل و تحویل شده است که نیاز است این روند با جدیت بیشتری ادامه یابد.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 06 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،«مجید مومنی» در این خصوص گفت: طبق مصوبه سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی مقرر است سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و سه هزار واحد مسکونی روستایی در این استان برای نیازمندان ساخته شود.

وی ادامه داد: ساخت ۲۲۳ مسکن برای نیازمندان این استان در سال جاری بر اساس برنامه هدفگذاری شده بود که تاکنون ۳۰۵ واحد ساخته و تحویل شده و در این راستا از برنامه مصوب، پیشی گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت : ۶ هزار و ۶۰۰ اسکان موقت نیز برای نیازمندان این استان انجام شده است.

مومنی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت اسکان موقت را بانوان سرپرست خانوار نیازمند این استان تشکیل می‌دهند که برای دریافت وام ودیعه مسکن به جهت پیدا کردن ضامن معتبر با مشکل مواجه بودند و از طرفی نیاز است حداقل ۵۰۰ میلیون ریال به هر یک از خانواده‌ها وام داده شود که تامین این هزینه هم ممکن نیست.

وی بیان کرد: باتوجه به نرخ اجاره‌بها مسکن، بهترین راهکار تامین زمین برای ساخت مسکن و اسکان دایم است که در این خصوص نیاز به همکاری سازمان‌ها برای واگذاری زمین وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با تاکید بر اهمیت و نقش کلیدی خیرین در تامین مسکن نیازمندان، گفت: ۳۲ واحد مسکونی برای نیازمندان در محلات توسط خیرین در حال ساخت است که تاکنون ۲۰ واحد در مراحل تحویل است.

مومنی اضافه کرد: به عنوان نمونه در آخرین روستای استان مرکزی در مرز شهرستان ازنا، خیرین خانه‌ای برای پیرمرد نابینا ساخته‌اند که این فرد ساکن شده است و در کنار این موارد خانه‌های متعددی در استان توسط خیرین ساخته شده که در آمارها به دلیل تمایل خود خیرین به ثبت نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: خانه‌هایی که با ۲ میلیارد ریال در استان ساخته شدند امروز ۲۰ میلیارد ریال ارزش دارند که این میزان ارزش افزوده اهمیت ساخت مسکن به جای تامین اجاره بها را نشان می‌دهد و نکته قابل توجه این است که برخی افراد ۴۰۰ میلیون ریال آورده داشتند و برخی بدون آورده صاحب‌خانه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار