بدون شک وقتی مردم در شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای مالی قرار می گیرند در اولین اقدام برای حل مشکل خود برای دریافت وام از بانک ها مراجعه می کنند هرچند گرفتن تسهیلات هم به آسانی نیست چرا که باید از هفت خان رستم عبور کنند تا بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود حتی اگر تسهیلات خُرد هم باشد را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 15 January 2024

تابناک ایلام ، مجتبی کاور :: چندین ماه است که بانک‌ها در استان ایلام تسهیلات خُرد پرداخت نمی‌کنند و صحبت اکثر مدیران بانک ها این است که بنا به دستور مدیران بالا دستی فعلا پرداخت وام‌ها در دستور کار نیست !

بدون شک وقتی مردم در شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای مالی قرار می گیرند در اولین اقدام برای حل مشکل خود برای دریافت وام از بانک ها مراجعه می کنند هرچند گرفتن تسهیلات هم به آسانی نیست چرا که باید از هفت خان رستم عبور کنند تا بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود حتی اگر تسهیلات خُرد هم باشد را دریافت کنند.

متاسفانه مسئولان بانکی پایتخت نشین در حالی دستور عدم پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را به بانک های عامل خود در استان محرومی همچون ایلام اعلام کردند که بسیاری از مرد استان دراین شرایط وخیم اقتصادی و اجتماعی برای گذران زندگی روز مره خود با چالش مالی مواجه هستند .

متاسفانه امروز مدیران بالا دستی برخی بانک ها که از سرمایه همین مردم بنا شده اند با دریافت حقوق های چند ده میلیونی زمینه نارضایتی عمومی را فراهم کرده اند واقدام این مدیران نیز هزینه تراشی برای نظام دارد و بس !

آنچه که در بانک های استان ایلام مشهود است سرگردانی انبوهی از شهروندان است که از ماه ها قبل تر با تشکیل پرونده به دنبال دریافت تسهیلات خرد بودند ولی متاسفانه بیش از دوماه است که کلافه و سرگردان در بانک ها اواره شده اند و تا به امروز هم خبری از پرداخت تسهیلات خرد برای شهروندان که به دبنال گره گشایی و گذران زندگی خود هستند نیست!

و تنها در چند روز گذشته برخی بانک‌ها نیز گردش حساب (معدل حساب) و سپرده‌گذاری را مبنای پرداخت وام به مشتریان خود را آزاد کرده اند .

آقایان مسئول ! چطور در کشوربه ابر بدهکاران بانکی و امثال خاوری ها میلیاردها دلار از سرمایه نظام که متعلق به عموم مردم به جیب زدند ، تسهیلات کلان بدون کوچک ترین مشکل پرداخت می شودولی تسهیلات خرد برای مردم عادی که برای برون رفت از تنگ نای مالی و گره گشایی از زندگی روزمره خود در این شرایط سخت اقتصادی تسهیلات خرد نیست !

مسئولان محترم ! امروز بسیاری از مردم گرفتار نان شب هستند و هستند کسانی که به خاطر مشکلات اقتصادی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و شب را گرسنه سر بر بالین زمین می گذارند و همچنان مدافع و سینه چاک نظام هستند برعکس کسانی که به ظاهر مدافع نظام ولی در عمل برای خود کیسه دوزی می کند !

آقای استاندار ! بدون شک شما به عنوان نماینده عالی دولت به مسائل روز استان آگاه هستید که مردم در چه شرایط سخت اقتصادی و تنگ ناهای مالی با توجه به محرومیت استان قرار دارند و عدم پرداخت تسهیلات خرد سبب شده مردم در شرایط سخت تری قرار بگیرند اینکه عده ای در پایتخت بدون آشنایی به مشکلات این استان مانع پرداخت تسهیلات به مردم که در تامین نان شب خود و خانواده خود شرمنده وشرمسار شده اند پذیرفتنی نیست.

  می طلبد جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت به این موضوع ورود کنید تا مردم بتوانند با دریافت تسهیلات خرد زندگی روزمره خود را اداره کنند در غیر این صورت باید شاهد افزایش مشکلات اجتماعی از جمله طلاق ، از هم پاشیدن کانون خانواده ها و خودکشی در این استان بود.

امید است استاندار به عنوان نماینده عالی دولت به صورت ویژه به موضوع عدم پرداخت تسهیلات خرد در بانک های استان ورود و با رایزنی با رئیس بانک مرکزی و تشریح وضعیت استان گره عدم پرداخت تسهیلات را گره گشایی کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار