معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ساماندهی که در مرزهای استان کرمانشاه انجام شده از جمله اقدامات اثرگذاری است که به توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری منجر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 22 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محسن کوشش‌تبار شامگاه روز گذشته یکشنبه (یکم بهمن ماه) در پایانه مرزی پرویزخان و در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک کمک می‌کند تا در کنار منافع ملی که از تجارت با عراق داریم اقتصاد مرزنشینان نیز تقویت شود.

وی افزود: با ایجاد بازارچه مرزی شرایط بهتری در هر ۲ کشور ایجاد شده و خرده فروشی و ارتباط مرزنشینان در چهارچوب قوانین با رعایت دستورالعمل‌ها انجام خواهد گرفت و به منبع درآمدی مشخص برای مرز نشینان تبدیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: هر ۲ کشور ایران و عراق علاقمند به توسعه همکاری‌های بیشتر تجاری هستند و در دولت سیزدهم به همت استانداران استان‌های مرزی اهتمام ویژه‌ای نسبت به مبادلات مرزی و ساماندهی پایانه‌های مرزی وجود دارد.

وی عنوان کرد: نمونه این امر را در ساماندهی خوب ۲ مرز خسروی و پرویزخان شاهد هستیم که آرزوی چندین ساله کشور بوده است و یکی از بهترین اقداماتی که در این مرزها در دستور کار بوده تفکیک بخش ترانزیتی و مسافری بوده که زمینه احترام به گردشگران و تسریع مبادلات مرزی را به صورت همزمان فراهم کرده است.

این مقام مسئول گفت: ایجاد صنایع متعدد، تکمیل زنجیره‌های ارزش، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، توسعه صادرات از مزایای راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی شهرک‌های صنعتی در مناطق آزاد نیازمند اقدامات و پیگیری‌های جدی است که هم اکنون در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

کوشش‌تبار در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح جامع هر ۲ طرف عراقی و ایرانی موظف به ساماندهی و ایجاد زمینه فضای مطلوب خواهند بود و در نهایت هدف از اجرای طرح‌های مرزی بهبود و ارتقا صادراتی و اشتغال مرزی بوده که در دریافت مجوزهای لازم برای طرح‌های مرزی اهتمام لازم باید ورزیده شود.

شناسایی کامل نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه تا نیمه نخست سال آینده 

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در پایانه مرزی پرویزخان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید و پیگیری‌های صورت گرفته با اهداف اقتصادی دولت انجام گرفته است که در این راستا فعالیت مرزها به عنوان یکی از ابعاد مهم رشد اقتصادی کشور مورد توجه است.

وی افزود: فرصت اربعین را باید با نگاه ترکیبی مشاهده کنیم یعنی هر زیرساختی که فراهم می‌شود برای سایر ایام سال و برای مردم استان نیز قابل استفاده باشد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در مرزهای استان مخصوصا مرز خسروی انجام شده است جداسازی مسیر مسافری و ترانزیتی است که ما برای اربعین سال آینده توسعه پارکینگ‌ها را دنبال می‌کنیم و ترمیم آسفالت محورها نیز به طور مستمر انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: تلاش می‌شود تا نیمه نخست سال ۱۴۰۳ تا حد امکان نقاط حادثه‌ خیز باقی مانده در محورهای استان اصلاح و جاده‌ها برای تردد مردم و زوار ایمن شود.

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم که با تسریع در عملیات اجرایی بهسازی فرودگاه کرمانشاه از این ظرفیت نیز برای اربعین سال آینده استفاده شود.

صحرایی تشریح کرد: در دولت سیزدهم در کنار ابعاد اقتصادی مرزها آسیب‌زدایی از مرزها نیز در دستور کار است و یکی از مهمترین این آسیب‌ها قاچاق سوخت است که مقابله با آن با جدیت آغاز شده است و مقابله با قاچاق سوخت در  سطوح مختلف توزیع، انتقال و خروج از مرزها پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول گفت: تردد با باک پر یکی دیگر از طرح‌هایی است که نیازمند پیگیر از هر ۲ طرف عراقی و ایرانی است تا سوختگیری به موقع و بدون مشکل و نیز تبادلات قانومند ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق سوخت و با توجه به مصوبات انجام شده و به منظور جلوگیری از قاچاق طی ۲ ماه گذشته اقداماتی موثر برای توزیع، اتصال و خروجی‌ها انجام شده است که در زمینه خروجی وضع با ثبات و مستحکمی حاکم بوده اما در سایر موارد نیز باید اقدامات جدی‌تر دنبال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار