مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: با برگزاری جلسات و ارائه خدمات حمایتی و تخصصی این اداره و برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۲۰ واحد صنعتی غیرفعال استان امسال مجددا به چرخه فعالیت بازگشت.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 27 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا بیژن کردستانی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به تعیین تکلیف ۱۱۳ قرارداد راکد و غیرفعال (در حد تخصیص زمین و دیوارکشی) اقدام کرده و با پیگیری های قضایی حدود ۷۷ هزار متر مربع از اراضی راکد و فسخ شده سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان طی ۹ ماهه سال جاری آزاد شده است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری تعداد ۴۶ طرح صنعتی با اشتغال حدود ۶۰۵ نفر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: این شرکت در سال جاری موفق به افزایش ظرفیت تولید ۴۰ واحد صنعتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه افزود: عارضه یابی ۶۴ واحد صنعتی کوچک و اجرای ۱۲ پروژه بهبود و شناسایی و حل مشکلات واحدهای صنعتی طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از جمله اقدامات دیگر این شرکت است.

کردستانی گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان در ارزیابی میزان تحقق شاخص های عملکردی و برنامه ای (سال ۱۴۰۱) که توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ارزیابی می شود توانست رتبه دوم کشور را کسب کند.

وی بخشی از عملکرد این شرکت را از سال ۱۴۰۱ تاکنون، کسب مقام اول فن بازار منطقه ای استان در کشور با محوریت ایفای نقش تبادل فناوری و تجاری سازی ازطرف فن بازار ملی ایران در سال ۱۴۰۱، کسب مقام چهارم فن بازار منطقه ای استان در سال ۱۴۰۰ با محوریت اجرای برنامه های ابلاغی فن بازار ملی ایران بر شمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه افزود: این شرکت توانست رتبه برتر کشوری در برگزاری کلینیک های سیار در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ را با برگزاری ۵۵ کلینیک و بازدید از ۲۲۰ واحد صنعتی کسب کند.

کردستانی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان رتبه برتر کشور در شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۹ماهه ۱۴۰۲ به دست آورد، گفت: این جایگاه با شناسایی و مستندسازی ۵۵ نیاز فناورانه، رفع ۱۶ نیاز و برگزاری ۲ نمایشگاه نیازهای فناورانه غرب کشور در دانشگاه صنعتی کرمانشاه به دست آمد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه در خصوص عملکرد شرکت در بخش زیرساخت نیز افزود: طی سال جاری ۹۰ هکتار فاز عملیاتی و ۶۰ هکتار در فاز صنعتی از اراضی سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای واگذاری به سرمایه گذاران مهیا شده و همچنین نسبت به احداث و واگذاری ۵۰ واحد سوله کارگاهی در ابعاد ۲۰۰ متری برای حمایت از واحدهای دانش بنیان و دانش آموختگان دانشگاهی اقدام شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخص‌ها در حوزه فنی است، بیان کرد: اخذ ۵۳ هکتار سند ثبتی، تکمیل ۹۵ هکتار فاز عملیاتی و ایجاد ۷۲ هکتار اراضی صنعتی، اتصال ۶ شهرک و ناحیه صنعتی به تصفیه خانه با وضعیت بهره برداری مطلوب، احداث و تکمیل ۱۰ واحد کارگاهی و تامین گاز شهرک صنعتی جوانرود از مهمترین شاخص‌های این شرکت در این حوزه است که بصورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی میزان تحقق شاخص‌های عملکردی و برنامه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۹۲ درصد بوده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، حدود هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار