معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی به صنایع آلاینده این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ 27 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،کامبیز خلیلی در این باره اظهار داشت: در این مدت ۶۱۷ اخطاریه زیست محیطی به صنایع آلاینده استان مرکزی صادر شده است.

وی بیان کرد: واحدهای آلاینده که نسبت به اخطاریه‌های زیست محیطی بی‌تفاوت باشند و اقدامی انجام ندهند، برای برخورد به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ۳۲ واحد کوره‌پزی غیرمجاز ذوب ضایعات در ۲ هفته گذشته در اراک پلمپ شدند که همه آنها فاقد سیستم کنترل آلودگی بودند.

خلیلی اظهار کرد: تمام صنایع برابر قانون مکلفند که هر سه ماه یکبار خروجی آلاینده‌های خود را در بخش آب، خاک و هوا پایش کنند و در کنار آن محیط زیست استان مرکزی نیز پایش‌های مستمر از این واحدها دارد.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۴۴۸ بازدید و پایش از صنایع استان مرکزی به همراه آزمایشگاه‌های معمتد از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: بیشترین اخطارهای صادر شده به صنایع آلاینده این استان در این مدت مربوط به شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و شازند بوده است.

خلیلی عنوان کرد: ۸۳ مورد نمونه‌برداری‌های خاص از ابتدای امسال تاکنون در راستای اجرای ماده ۱۱،۱۳، ۱۴ و ۱۵ قانون حفاظت از خاک در استان مرکزی صورت گرفته که تعدادی از آنها منتج به اخطار شده است.

وی گفت: تعداد واحدهای آلاینده شناسایی شده سال جاری این استان به ۴۶۸ واحد رسیده که این صنایع مشمول دریافت پرداخت عوارض آلایندگی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزرش افزوده هستند و ضریب آنها بر حسب شدت آلایندگی از نیم تا یک و نیم درصد متغیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار