معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به کم بارشی‌هایی که اکنون با آن مواجهیم، از دستگاه‌های مربوطه خواست از هم اکنون برای تابستان سختی که در زمینه آب خواهیم داشت، آماده باشند.
کد خبر: ۱۱۵۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 28 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا طهماسب نجفی در جلسه امروز (هشتم بهمن) قرارگاه آب شرب کرمانشاه با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در سطح استان، گفت: با این شرایط تابستان سختی از نظر منابع آب پیش رو خواهیم داشت که همه دستگاه‌های مربوطه باید از هم اکنون آمادگی‌های لازم را در این خصوص کسب کنند.

وی آنچه که امروز با توجه به وضعیت نامناسب آبخوان‌ها و آب‌های زیرزمینی در استان به آن نیاز داریم را بارش برف دانست و گفت: متاسفانه آنطور که باید در نقاط مختلف استان بارش برف رخ نداده است. حتی بارش باران نیز پراکندگی مناسبی در استان نداشته و در نواحی شرقی با کم بارشی مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه معتقد است، با توجه به مجموع این شرایط باید از هم اکنون تمهیداتی برای مدیریت فصل گرمای آتی اندیشیده شود که مهمترین این اقدامات همراهی و مدیریت مصرف از سوی مردم است.

نجفی از طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با تامین آب که اکنون در دست اجرا است نیز یاد کرد و گفت: طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، باید تا قبل از فرارسیدن فصل گرما به نتیجه برسد.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و بکارگیری تانکرهایی که می‌تواند به آبرسانی در فصل گرما کمک کند نیز تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین خواستار برخورد با انشعابات و چاه‌های غیرمجاز خصوصا مواردی که در نزدیکی منابع تامین آب قرار دارند شد و عنوان کرد: مناطقی که تنش آبی بیشتری دارند، باید در این زمینه در اولویت قرار گیرند.

نجفی اظهار کرد: مدیریت کشت محصولات آب‌بَر نیز باید از سوی جهاد کشاورزی با جدیت دنبال شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع آب و جلوگیری از تنش آبی در استان در فصل گرما، خواستار حضور خود مدیران دستگاه‌های مربوطه در جلسات قرارگاه آب شد.

بر اساس گزارشی که شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در این نشست ارائه کرد، در کمتر از یک ماه  اخیر بالغ بر ۱۳۰ حلقه چاه در اطراف منابع آبی شهر کرمانشاه خصوصا نزدیک چاه‌های میان دربند مسدود شده که ۱۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب را به همراه داشته و این کار برای سایر شهرستان‌های استان نیز دنبال خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار