مدیر امور اراضی استان کرمانشاه گفت: سال جاری با افزایش چشمگیر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان کرمانشاه مواجه بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 29 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین رضا پرنوره، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲ هزار تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

وی افزود: صاحبان اراضی با گرفتن استعلام‌های مربوطه می‌توانند برای فنس‌کشی و ساخت اتاقک کارگری در اراضی خود اقدام کنند.

مدیر امور اراضی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ مورد از تغییر کاربری‌ها در قالب تعزیر ۲ ماده ۱۰ در راستای احکام صادره از مراجع قضایی قلع و وضع سابق رسیده است.

وی عنوان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز سال جاری بیشتر از سنوات گذشته بوده است و نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی را داشته‌ایم.

این مقام مسئول گفت: در راستای صدور مجوز برای احداث باغ‌ها با توجه به ضوابط و دستورالعمل‌های صادره برای باغ‌هایی که از نظر ما باغ شناخته شوند و دارای مساحت مشخص، آب مطمعنه و اسناد کشاورزی به نام کشاورز باشد.

وی ادامه داد: قطعا بعد از صدور موافقت و اخذ استعلامات مربوطه در کمیسیون تبصره یک ماده یک مطرح و نسبت به صدور مجوز در راستای فنس کشی، دیوار کشی یا احداث بناهای کارگری که نیازمند یک طرح اشتغالزا است اقدام می‌شود.

گفتنی است در سال جاری استان کرمانشاه به عنوان استان پیش‌رو در کشور با رفع تداخلات ۹۰ درصدی اراضی در استان کرمانشاه زمینه صدور اسناد کشاورزی و نسبیت مالکیت کشاورزان را فراهم کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار