اولین اجرای خارج از استان این برنامه و در شهرستان آبدانان با استقبال خوب مردم مواجه و باعث تمدید آن به مدت سه شب علیرغم شرایط بد جوی گردید.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 04 February 2024

 تابناک ایلام؛ بهروز مردانی : ایده خلاقانه و ابتکار نو تهیه کننده و عوامل برنامه مانگه شو و اجرا زنده برنامه در شهرستانها فرصتی است تا هنرمندان هنر خود را به نمایش و ظرفیتهای منطقه شناسانده شوند.
 
اولین اجرای خارج از استان این برنامه و در شهرستان آبدانان با استقبال خوب مردم مواجه و باعث تمدید آن به مدت سه شب علیرغم شرایط بد جوی گردید.
 
و اما اجرای این برنامه بازخوردهایی داشت که در اینجا به نقدهایی که در فضای مجازی بر آن وارد شده می پردازیم.
 
مهمترین نقدی که به این برنامه و اصولاً اجرای برنامه های شاد در آبدانان گرفته می شود این است که مردم مغموم و در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و اجرای برنامه های شاد نه تنها دردی از آنها دوا نمی کند بلکه همانند پاشیدن نمک بر زخم آنها می باشد؛ تفکری غلط و بسیار خطرناک که گریبانگیر آبدانان شده و متاسفانه ناهنجاریهایی مثل خودکشی را رقم می زند.
 
باید اشاره کرد که سالهاست آبدانان رنگ شادی به خود ندیده و شوربختانه غم و اندوه بر سیمای شهر چیره گشته و افسردگی چهره غالب مردمان این دیار را فرا گرفته است.
 
در اینکه شرایط نامطلوب اقتصادی کشور در شهری با فقر درآمدی  و نبود فرصت شغلی و اشتغال پایدار مثل آبدانان نمود بیشتری پیدا و فشاری مضاعف بر گردن نحیف مردمان این سامان وارد آمده  است و دل و دماغی برای مردم نمانده شکی نیست اما اینکه همه چیز را سیاه و کدر دید و مردم را از اندک شادی‌ها و سایر نیازهای روحی و عاطفی محروم کرد نه تنها شایسته نیست بلکه جفا نیز می باشد .
 
شادی و نشاط بخش جدایی ناپذیر زندگی اجتماعی بشر به شمار می رود و جامعه ی با شور و نشاط اجتماعی قطعا در مقابل ناملایمات از تاب آوری بالایی برخوردار خواهد شد.
 
اینکه کسانی که فقر، بی درآمدی و ناملایمات را بهانه ای برای دوری جستن از شادی می دانند سخت در اشتباه بوده و قطعا نه تنها مشکلی را مرتفع نکرده بلکه بر مشکلات افزوده و خسران روحی، جسمی و فکری را به دنبال خواهد داشت .
 
نگارنده و بسیاری بر این باورند که جای خالی چنین برنامه های شاد و مفرح در شهرستان خالی بوده و ضمن تقدیر از بانیان این برنامه بخصوص فرماندار و امام جمعه آبدانان، مدیرکل صدا و سیما و کسانی که در اجرای این برنامه دخیل بوده اند بر تداوم اینچنین برنامه های شاد با جنبه ی «عمومی» تاکید می شود.
 
ای کسانی که خود به شادی اعتقاد ندارید دیگران را از مجالس و محافل شاد منع و شماتت نکنید.
 
 

بیشتر بخوانید:

 

 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار