مدیر کل زندان های استان کرمانشاه از آزادی ۱۶۰ زندانی در زندان های این استان با کمک ۴۵ میلیارد ریالی یکی از خیران نیکوکار همزمان با ایام مبارک ماه رجب و دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 07 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «حمیدرضا پوریانی» روز چهارشنبه در مراسم آزادی ۱۷ نفر از زندانیان قصرشیرین در محل زندان این شهرستان با حضور جمعی از مسوولان محلی با گرامیداشت دهه مبارک فجر، افزود: آزادی این تعداد زندانی جرایم کیفری مرهون اقدام ارزشمند و پیگیری های صادقانه امام جمعه قصرشیرین برای تامین اعتبار از یکی از خیران نیکوکار است که زمینه بازگشت این افراد را به آغوش خانواده هایشان فراهم کردند.

وی با درخواست از تمام خیران برای مشارکت در آزادی زندانیان جرایم کیفری، اظهار کرد: همچنین ۹۰ زندانی دیگر هم با ارفاقات قانونی دستگاه قضایی استان و اعطای مرخصی منجر به آزادی، از زندان رهایی پیدا کردند که در این رابطه از تلاش دستگاه قضایی، بسیج حقوقدانان، خیران و پرسنل زندان ها در به انجام رسیدن این اتفاق ارزشمند قدردانی می شود.

امام جمعه قصرشیرین نیز با گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب و ایام دهه فجر، با اشاره به آیات و روایات، گفت:با همت یکی از خیران نیکوکار توانستیم زمینه آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم را به آغوش خانواده هایشان را فراهم کنیم که برخی از این افراد برای رقم های ناچیزی در زندان بودند.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: کاری که در دستگاه قضا در بحث حمایت از زندانیان و اصلاح و احیای آن ها انجام می شود یک اقدام خداپسندانه و احیاگر است و زندانیانی که با گلریزان به آغوش خانواده هایشان برمی گردند نیز باید تلاش کنند با یک رویکرد جدید و جدی برای جبران اشتباه خود برآیند و زندگی خود را از نو شروع کنند.

وی، با قدردانی از (علی انصاری) خیری که زمینه ساز آزادی ۱۶۰ زندانی شد که ۱۷ نفر آنان را زندانیان قصرشیرین شامل می شوند، تمامی خیران کرمانشاهی را به مشارکت و کمک در این راه دعوت کرد.

فرماندار قصرشیرین نیز در سخنانی با قدردانی از تمام کسانی که برای کارهای خیر اقدام ماندگار انجام می دهند، گفت: برخی از زندانیان به دلیل یک حادثه و یک اشتباه، محکوم به چندین سال حبس می شوند که این مددجویان پس از سالها تحمل حبس پشیمان و به نوعی متنبه می شوند.

«محمد نجفی» با تاکید بر فرهنگ سازی در انجام امور خیر همچون آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، افزود: آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد، باعث رفع گرفتاری خانواده ها آنان و در واقع بخشی از مشکلات جامعه خواهد شد از این رو نقش خیران و فعالان اقتصادی در کمک به زندانیان جرائم غیرعمد بسیار مهم است.

در پایان به همت بسیج حقوق دانان کرمانشاه ۱۷ نفر از زندانیان معسر و جرایم غیر عمد در زندان قصرشیرین با اهدای شاخه های گل از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار