معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: عبور مسافر‌ از مرز‌ها، رونق اقتصادی و گردشگری همراه با تقویت زیرساخت‌های مرزی استان را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ 08 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس در طول چهل و پنج سالگی عمر پربرکت انقلاب اسلامی، هشت سال را درگیر جنگ تحمیلی بود که همین سبب شد در برخی از حوزه‌ها به‌خصوص اقتصادی نسبت به سایر استان‌های کشورها عقب بماند که خوشبختانه طی چند سال اخیر با تلاش مردم، دولت و مسوولان شاهد روند روبه‌رشد استان در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی هستیم به طوریکه براساس آمارهای منتشر شده؛ روند توسعه و کاهش نرخ بیکاری استان حکایت از چشم‌انداز‌های بسیار خوبی دارد.

عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در این رابطه نیاز به یک حرکت جهادی‌تر را گوشزد کرد و گفت: این حرکت جهادی با همدلی مردم و مسوولان تحقق می‌یابد.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف اقتصادی بر موضوع هدایت تسهیلات تأکید داشت و تصریح کرد: تسهیلات در راستای ایجاد ارزش افزوده، شغل پایدار، ایجاد تکمیل زنجیره‌های استان و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که می‌تواند برای استان روند توسعه را سرعت ببخشد؛ هدایت می‌شود.

*پیگیر اختصاص سهمیه‌‌ای از کاروان‌های دولتی برای عبور از مرز خسروی هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در بحث استفاده از ظرفیت مرزهای استان، یادآور شد: اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک‌میلیون مسافر از مرز خسروی بودیم.

وی استفاده اقتصادی از این حرکت عظیم دینی و تداوم این حرکت را در قالب برنامه‌ها اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون تردد مسافر را در مرزهای پرویزخان، خسروی و شوشمی داریم، اما در سطح ملی پیگیر اختصاص سهمیه‌‌ای از کاروان‌های دولتی برای عبور از مرز خسروی هستیم تا تداوم عبور و مسافر را از مرزهای استان داشته باشیم.

محمدی اضافه کرد: عبور مسافر‌ از مرز‌ها، رونق اقتصادی و گردشگری در استان همراه با تقویت زیرساخت‌های مرزی را در پی خواهد داشت

*دقت مردم در نوع انتخاب برای راهی کردن افراد به مجلس توسعه استان را شتاب می‌دهد

محمدی حضور در نوع و دقت انتخاب مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه را در روند توسعه استان بسیار تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: مردم با انتخاب خود می‌توانند به مسوولان در روند توسعه استان کمک کنند.

وی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از ۷۰ طرح اقتصادی استان کرمانشاه در دهه مبارک فجر گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، صنایع تبدیلی و کشاورزی، گردشگری و... با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار