مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۸۰ درصدی ارزش و افزایش ۵۰ درصدی وزن صادرات کالاهای اظهاری گمرک خسروی در ده ماهه سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 10 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: در ١٠ ماهه سال جاری ۴۷۸ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۸۰ درصدی و از حیث وزن افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی عنوان کرد.

وی در ادامه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۲۳۲ میلیون دلار کالا به وزن ۵۳۹ هزارو ۷۸۳ تن عنوان کرد.

عباس زاده تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در ده ماهه سالجاری از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۴ درصد و از حیث وزن ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام عنوان کرد.

مدیرکل گمرک کرمانشاه در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در ده ماهه سال جاری را ۷۱۰ میلیون دلار به وزن یک میلیون و ۵۴۱ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد پنج درصدی و از لحاظ وزن کاهش یازده درصدی داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار