معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جوجه ریزی خوب صورت گفته در واحدهای پرورش مرغ استان، گفت: مشکلی بابت تامین مرغ مورد نیاز شب عید مردم استان نداریم.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 10 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سیروس نوروزی با اشاره به روند افزایشی جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ کرمانشاه، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و به همت مرغداران روند صعودی افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ استان را شاهد هستیم، به نحوی که در 10 روز اول بهمن ماه شاهد جوجه‌ریزی یک میلیون و 425 هزار و 567 قطعه ای در واحدهای تولید مرغ استان بوده ایم که نسبت به مدت مشابه ماه قبل (10 روز نخست دی ماه) رشد 105 درصدی را نشان می دهد.

نوروزی افزود: همچنین از تعهدی که برای جوجه ریزی در بهمن ماه از  طریق وزارتخانه به استان ابلاغ شده 54 درصد جلو هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان اینکه در استان مازاد تولید مرغ داریم، گفت: همین الان هم روزانه مقداری از تولیدات استان روانه دیگر استانها می شود.

وی توضیح داد: نیاز روزانه استان کرمانشاه در پرتقاضاترین روزهای سال از 140 تن مرغ بیشتر نمی شود  که در حال حاضر بیشتر از این میزان تولید مرغ داریم و این روند تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود.

وی اضافه کرد: نیاز ماهانه بازار مرغ استان هم حدود  4500 تن است که با جوجه‌ریزی‌ خوب صورت گرفته در استان، بیش از این میزان تولید مرغ خواهیم داشت.

نوروزی با بیان اینکه هم اکنون در هر دوره پرورشی حدود سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ استان انجام می‌شود، یادآور شد: واحدهای تولید مرغ گوشتی استان ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و سالانه ظرفیت ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی را دارند.

نوروزی ادامه داد: هم اکنون در سال چهار دوره جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ استان داریم و امکان افزایش تعداد دوره های جوجه ریزی به پنج دوره هم با توجه به زیرساخت های خوب واحدهای پرورش مرغ استان وجود دارد.

نوروزی گفت:استان کرمانشاه 550 واحد مرغداری گوشتی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار