یک کارشناس اقتصادی:
یک کارشناس اقتصادی گفت: بیکاری مشکل عمده استان کرمانشاه است و ما ظرفیت خوبی برای حل این مشکل داریم.
کد خبر: ۱۱۵۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 15 February 2024
حمید حیدریان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: بیکاری اصلی‌ترین مشکل کشور و استان کرمانشاه است.
 
وی افزود: هنگامی که از ابر مشکلی به نام بیکاری صحبت می‌کنیم در حقیقت با علل مشکلات بی‌شمار دیگری مانند افزایش تبهکاری و افزایش مشکلات اجتماعی نظیر سست شدن بنیان خانواده، خودکشی، اعتیاد و بی‌سوادی و به وجود آمدن مشاغل کاذب مانند دست فروشی و کولبری حتی شغل‌های مخرب مانند سوداگری مواد مخدر روبرو هستیم.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: شاید بی‌مناسبت نباشد که بیکاری را اصلی‌ترین عامل پایین آمدن نرخ امید به زندگی بدانیم، حل این مشکل ریشه‌ای احتیاج به یک بسیج عمومی در میان تمام نیروهای موجود در جامعه اعم از حکومت و مردم دارد.
 
وی عنوان کرد: حل مشکلات گاهی تبدیل به فرصتی برای تسویه حساب‌های حزبی و گروهی شده و آنچه از میان می‌رود فرصت مبارزه با این معضل بزرگ جامعه و استفاده از نیروی جوانی است.
 
این کارشناس اقتصادی تشریح کرد: طرح‌های خلق الساعه نظیر تغییر تعریف شاغل و بیکار که فقط یک آمار سازی است باعث حل موضوع نخواهد شد و آنچه به آن احتیاج داریم تولید و سرمایه‌گذاری و تلاش همه جانبه است.
 
حیدریان گفت: راهکارهای مبارزه با بیکاری را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد و آموزش‌های مهارتی برای جوانان و دانش آموختگان دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها، توجه به گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با بیکاری، طرح‌های عمرانی به ویژه ساخت مسکن است. 
 
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: اصلاح ساختارهای موجود به خصوص در مبارزه با قاچاق کالا و تعیین نرخ سود بانکی و حمایت از کارآفرینان مانند معافیت‌های مالیاتی، توجه به شرکت‌های دانش بنیان، توجه به کسب و کارهای کوچک و حمایت از مشاغل خانگی از دیگر موارد است. 
 
وی بیان کرد: تلاش برای سرمایه‌گذاری از استان‌های دیگر و سرمایه‌گذاران خارجی با تصویب قوانینی که سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در کرمانشاه تشویق کند نیز از جمله موارد است. 
 
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: توجه ویژه به بخش کشاورزی، دامپروری و مشاغل روستایی نیز مهم است، زیرا روستاها همواره حتی به صورت مستقل با حل مسئله بیکاری توانسته‌اند تولید ثروت داشته باشند و اقلام مورد نیاز شهرنشینان را از نظر خوراک و صنایع دستی و غیره تامین کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار