استاندار کرمانشاه از دستگاه های ذیربط خواست تا نسبت به سالم سازی محیط های ورزشی کرمانشاه همچون پارک شرقی و پارک کوهستان اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 22 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد طیب صحرایی، امروز(سوم اسفند) در نشست شورای ورزش استان، با اشاره به اهمیت توسعه ورزش همگانی در جامعه، اظهار کرد: باید گزارشی از وضع موجود شرایط ورزش همگانی در استان تهیه و برای نشست آینده شورای ورزش استان ارائه شود.

وی افزود: باید بدانیم در حال حاضر چه تعداد ورزشکار در رشته های همگانی داریم، وضعیت امکانات و زیرساخت های آن چگونه است و مردم استان تا چه اندازه به ورزش های همگانی اهمیت می دهند.

استاندار کرمانشاه  تصریح کرد: متاسفانه هنوز آمار دقیق و مشخصی از اینکه چه میزان از جمعیت حدود یک میلیون نفری شهر کرمانشاه و دیگر شهرستانها به ورزش همگانی می پردازند وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه نباید در این زمینه آمارسازی صورت گیرد، عنوان کرد: اگر بخواهیم برای خوشایند یکدیگر آمارهایی غیرواقعی از  وضعیت ورزش همگانی ارائه دهیم، نمی توانیم یک تصمیم واقعی را برای توسعه این بخش از ورزش در استان بگیریم.

صحرایی اضافه کرد: برخی از مناطق شهر کرمانشاه همچون محلات حاشیه نشین امکانات اولیه را برای ورزش در اختیار ندارند، بنابراین باید یک عدالت توزیعی را در ایجاد زیرساخت ها و امکانات ورزشی داشته باشیم.

وی در ادامه خواستار ارائه آمار دقیقی هم از وضعیت ورزش قهرمانی در استان شد و گفت: در این آمار باید عنوان شود که وضعیت ما درگذشته چگونه بوده، اکنون به کجا رسیده ایم، در کدام رشته ها موفق تر بوده ایم و از طرفی جایگاه استان را نسبت به استان های همجوار و کشور بسنجیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر سالم سازی محیط های ورزشی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی از محیط های ورزشی در سطح استان مانند پارک کوهستان و پارک شرقی که هر روز تعداد زیادی از مردم برای ورزش و کوهنوردی و پیاده روی به انجام می روند دچار آسیب هایی شده که باید سالم سازی شود.

وی از شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان استان و نیروی انتظامی خواست تا برای سالم سازی محیط های ورزشی استان از برخی آسیب ها اقدام کنند.

صحرایی تاکید کرد: فضاهایی مانند پارک کوهستان و پارک شرقی دو مجموعه کم نظیر در کشور و بی نظیر در کرمانشاه هستند که در ایام نوروز هم قطعا میزبان گردشگران زیادی خواهند بود، لذا از این دستگاه ها می خواهیم برای سالم سازی آنها اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان جوانان در گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان و به تبع ادارات کل استانها آن از دو بخش ورزش و جوانان تشکیل شده، باید روی هر دو بخش تمرکز وجود داشته باشند، نه اینکه به یکی از بخش ها بیش از دیگری توجه شود.

وی در ادامه بااشاره به لزوم توجه بیشتر به شورای ورزش استان، گفت: سالانه حداقل دو نوبت باید جلسات این شورا برگزار شود، لذا پیش از پایان امسال باید نشست دوم این شورا را برگزار کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار