کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از ۵ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 28 February 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از ۵ فروردین سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و با توجه به اعلام تقویم زمانبندی کوچ، عشایر استان از هر گونه کوچ زود هنگام و بدون برنامه که موجب از بین رفتن مراتع در شهرستان‌های ییلاقی می‌شود پرهیز کنند.
عبدالحمید کریمی افزود: با بیان اینکه کوچ ماشینی عشایر از ۲۳ اردیبهشت آغاز خواهد شد، از عشایر خواست با هماهنگی نهاد‌های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی اقدام به کوچ کنند.
کریمی ادامه داد: ۱۰ گروه سیار مدیریت کوچ، متشکل از دو گروه مستقر در ستاد استان و مابقی در شهرستان‌های قشلاقی به صورت مستمر بر کوچ عشایر نظارت می‌کنند.
مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه دامداران عشایر موظف به بیمه، پلاک کوبی دام و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری، نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از مشکلات تامین علوفه دام عشایر کوچرو ، ۲۳ شرکت تعاونی عشایری، کارخانه خوراک دام فیروزآباد و عرضه دام شهرستان ممسنی علوفه مورد نیاز و ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالا‌های اساسی عشایر را حمایت و تامین می‌کنند.
مدیر کل امور عشایر فارس از عشایر خواست تا گرم شدن هوا در مناطق ییلاقی و پشت سرگذاشتن سامانه سرما و بارشی و شرایط پیش رو از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار