سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان برگزار و مواردی چون طرح مهارت ورزشی در مدارس استان کرمان و جوانی جمعیت مطرح شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ 03 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان صبح امروز با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و اعضای این شورا در سالن مرکز آموزشی، رفاهی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزار و مواردی، چون طرح مهارت ورزشی در مدارس استان کرمان و جوانی جمعیت مطرح شد.

در این جلسه محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان با تقدیر از حضور حماسی مردم برای شرکت در انتخابات، اظهار داشت: با تمام مشکلاتی که وجود داشت از جمله سردی و برودت هوا مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و باعث شور انتخاباتی شدند و استان کرمان هم جزو استان‌های برتر در میزان مشارکت در سطح کشور شد.

وی با بیان اینکه جشن رأی اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان کار خوب فرهنگی بود که آموزش و پرورش کرمان برگزار کرد، افزود: بخش بزرگی از نیروی انسانی شعب اخذ رای را آموزش و پرورش تامین کرد و تعداد زیادی از شعب اخذ رای در مدارس واقع شده بود که از آموزش و پرورش تشکر می‌کنم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ستاد جمعیت استان کرمان امروز برگزار شد و دغدغه مقام معظم رهبری افزایش جمعیت کشور و جوانی جمعیت است، بیان کرد: آموزش و پرورش در این زمینه کار‌های خوبی می‌تواند انجام بدهد و بر همگان وظیفه است چرا که در بحران جمعیتی در کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی استان و حدود ۴۰ هزار نفر تعداد فرهنگیان کرمان است، ادامه داد: همه این ظرفیت‌ها می‌تواند پای کار فرهنگ‌سازی برای افزایش جمعیت بیاید و مهم است.

فداکار با اشاره به اینکه متاسفانه سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و بهانه مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود در حالیکه مشکلات اقتصادی نقش کمتری دارد و یک فرهنگ اشتباه شده است، گفت: آموزش و پرورش باید در تمام جلسات ستاد جمعیت استان کرمان حضور داشته باشد و برای جوانی جمعیت برنامه بدهد و اجرایی کند.

وی با بیان اینکه به دانش‌آموزان موضوع انشا در ارتباط با افزایش جمعیت بدهید و نگرانی بحران جمعیت در کشور را به خانواده‌ها منتقل کنید که بدانند چه بحرانی را در پیش داریم، افزود: مردم وقتی قانع شوند و اقناع‌سازی شود پای کار می‌آیند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه انتخابات ۱۱ اسفند نشان داد که مردم وقتی آگاه‌سازی شوند حتماً پای کار می‌آیند و توطئه دشمن را خنثی می‌کنند، ادامه داد: هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش ظرفیت کار فرهنگی و اثرگذاری کار فرهنگی را ندارد و آموزش و پرورش باید پای کار بیاید.

وی با بیان اینکه زمینه آموزش شنا و حضور در استخر برای دانش‌آموزان استان فراهم شود، گفت: اداره ورزش و جوانان استان کرمان نیز برای همکاری با آموزش و پرورش پای کار بیاید.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۴ با دستور کار جوانی جمعیت برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌هایی پیش‌بینی می‌شود که در آن جلسه بتوانیم مصوبه لازم را بگیرم.

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از اینکه قرار است طرح مهارت ورزشی در مدارس استان کرمان برگزار شود خوشحال هستیم و امیدواریم که استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در مدارس می‌تواند به توسعه ورزش در استان کمک کند، گفت: این آمادگی وجود دارد که ظرفیت استخر‌های موجود با برنامه‌ریزی و هماهنگی در اختیار دانش‌آموزان و مدارس قرار بگیرد.

محسن منوچهری، معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شیوه‌نامه مهارت‌آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این طرح هر دانش‌آموز باید موفق به مهارت در یک رشته ورزشی خاص بشود.

وی با بیان اینکه دوومیدانی و شنا از رشته‌های مطرح شده است، گفت: امسال ۲۰ درصد دانش‌آموزان در این طرح‌ها مشارکت داده می‌شوند؛ در شهر کرمان، سیرجان و بردسیر استخر داریم و در بقیه شهرستان‌ها آموزش و پرورش استخر شنا ندارد و باید از سایر ظرفیت‌ها استفاده کرد.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها مانند ارزوئیه اصلاً استخر شنا نداریم، افزود: بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی شهرستان کرمان است که امسال ۲۰ درصد آن‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۳۶۰ نفر مجموع جمعیت دانش‌آموزی استان کرمان است که می‌توانند تحت پوشش مهارت ورزشی قرار بگیرند و در ارتباط با استخر و شنا پنج هزار نفر دانش‌آموز را شامل می‌شود، گفت: رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی در استان کرمان در این دولت اتفاق افتاده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار