در سایه بی‌تفاوتی استاندار کرمانشاه؛
بی‌تفاوتی استاندار کرمانشاه نسبت به جشنواره لیموی قصرشیرین در ایام فاطمیه این‌بار فضاحتی دیگر به نام پایکوبی در گیلانغرب به بار آورد.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ 23 March 2024

خبرگزاری تابناک-گروه استان‌ها: جشنواره لیموی قصر شیرین ماه‌های گذشته همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در حالی برگزار شد که با حضور فرماندار این شهرستان شاهد فضاحتی در هتک حرمت به مقدسات اسلام و مردم بودیم.

صدور بیانیه توسط امام جمعه کرمانشاه و سکوت استاندار

رسانه‌ها از جمله خبرگزاری تابناک، مهر، تسنیم و مرصاد و همچنین آحاد مردم انتقاد شدیدی نسبت به برگزاری جشنواره و هتک حرمت به ایام شهادت مادر سادات در آن زمان داشتند؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این باب سکوت نکرده و بیانیه‌ای نسبت به برخورد قاطع با عاملان آن فضاحت صادر کردند.

اما شاهد سکوتی مرگبار از استاندار کرمانشاه و عدم موضع‌گیری ایشان نسبت به اتفاقات موجود بودیم؛ خبرگزاری تابناک در همان زمان انتقاد شدید خود را نسبت به سکوت وی بیان کرده و اخبار این مقام مسئول را به دلیل سکوت در برابر بی‌احترامی به حضرت زهرا (س) توسط فرمانداری قصرشیرین با برگزاری جشنواره لیمو و عدم واکنش استاندار نسبت به این‌ موضوع، تحریم کرد؛ اما باز هم واکنشی از سوی وی دیده نشد.

پس از گذشت روزهایی از این ماجرا رسانه‌ها در خصوص عدم تحریم اخبار استانداری از سوی خبرگزاری تابناک کرمانشاه واسطه‌گری کردند و تحریم مذکور برداشته شد؛ اما با گذشت ماه‌ها همچنان استاندار کرمانشاه موضعی نسبت به جشنواره لیمو و موضع‌گیری نسبت به عاملان آن نداشته و ندارد.

رقص و پایکوبی در حمام حاج شهبازخان؛ سکوت استاندار

انتشار کلیپ در حمام حاج شهباز خان فضاحت دیگری بود که در پی آن نماینده ولی فقیه در استان و دادستان کرمانشاه نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بیانیه صادر کردند، همچنین دادستان کرمانشاه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه و سازنده و خواننده کلیپ را احضار و آنها را بازخواست کرد، اما سکوت استاندار همچنان باقی بود.

فضاختی بدتر از گذشته، پایکوبی در گیلانغرب با لباس کومله و دموکرات؛ سکوت استاندار

امروز شاهد فضاحتی به مراتب بدتر و سهمگین‌تر نسبت به جشنواره لیموی قصر شیرین هستیم، در ایام عید نوروز که از قضا با ایام ماه مبارک رمضان نیز مصادف است افرادی با پوشش‌هایی که حتی پوشش عرف مردم شهرستان نیز نیست در این شهرستان و به نام آن به رقص و پایکوبی پرداخته و به یکباره فیلم‌های آنان در کشور بازتاب عجیبی داشته و دارد.

مردم استان همواره می‌دانند که این پوشش برای مردم این شهرستان نبوده و نیست و فیلم‌های موجود امضایی بر سند وجود پانکردیسم و حزب‌های منحرف در کرمانشاه است که فیلم‌های منتشر شده تنها گوشه‌ای از حضور آنها را نشان می‌دهد.

موضع‌گیری مجدد امام جمعه کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه که روز گذشته جمعه (سوم فروردین‌ماه) برگزار شد نسبت به رقص و پایکوبی در شهرستان گیلانغرب موضع نشان داده و گله‌مندی خود را نسبت به مسئولین آن شهرستان که در خصوص برگزاری این جشن بی تفاوت بودند ابراز کرد.

با وجود اعتراض محکم رسانه‌ها و برخی مقام‌های مسئول استان از جمله نماینده ولی فقیه باز هم شاهد سکوت سهمگین استاندار کرمانشاه و عدم موضع‌گیری ایشان نسبت به وجود احزاب بیگانه در استان هستیم، باید دید که این مقام مسئول نسبت به برگزاری این جشن چه واکنشی نشان خواهد داد.

اما با توجه به سکوت ایشان نسبت به جشنواره لیموی قصر شیرین رسانه‌ها مشخصاً نسبت به موضع‌گیری ایشان ناامید بوده و برخلاف انتقادهای شدید نسبت به ضعف مدیریتی ایشان، وی هیچ گونه موضعی نسبت به این‌گونه جشن‌ها و نفوذ احزاب ضد انقلاب در استان نداشته و ندارد.

قطعاً برگزاری این جشن و امثال آن در استان رد پایی از وجود احزاب بیگانه داشته و موجب تفرقه افکنی، ایجاد مشکلات قومیتی، مذهبی و ملی خواهد شد، لذا سکوت عجیب استاندار کرمانشاه را محکوم کرده و خواستار موضع‌گیری این مقام مسئول نسبت به چنین اتفاقاتی آن هم در ایام ماه مبارک رمضان هستیم.

هشتگ استاندار ضعیف!

امیر مهتران مدیر خبرگزاری مهر در استان کرمانشاه در صفحه اینستاگرام خود در خصوص این اتفاق نوشت: جناب آقای صحرایی، استاندار کرمانشاه! پس از حرمت شکنی ایام فاطمیه توسط فرمانداری قصر شیرین و سکوت حضرتعالی در حد یک تذکر خالی به زیرمجموعه‌تان و پس از آن سکوت در هنجارشکنی مستهجن در حمام حاج شهبازخان که حتی صدای دادستانی را هم درآورده بود، حال شاهد سکوت حضرتعالی در مسئله جشن‌هایی به اسم نوروز و به کام کومله و دموکرات هستیم.

اگر معتقد هستید استعفا دهید

وی در ادامه نوشت: ضعف مدیریت و عملکرد‌ شما این روزها که نیاز است یک مدیر قوی و مقتدر از ارزش‌های اسلامی و انقلابی دفاع کند، به محبوبیت دولت قوی و مردمی خدشه وارد کرده است، لذا از حضرتعالی که پیش از این به فردی باتقوا شهره بودید انتظار می‌رود در صورتی که نمی‌توانید با اقتدار و به دور از سیاست زدگی در مسائل پیش روی استان ورود کنید هر چه سریع‌تر استعفا دهید؛ سرباز ولایت، امیر مهتران.

تحریم اخبار استانداری کرمانشاه

حسین مسکنه مدیر خبرگزاری رکنا استان کرمانشاه در این خصوص در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آقای استاندار، اگر زمانی که ما انتقاد می‌کردیم، به جای تماس با دیگران و فشار برای خفه شدن ما می‌شنیدید، الان اینجای کار نبودید؛ بخاطر انتقاد به حضرتعالی کجاها که احضار نشدیم، تعهد گرفتند، تذکر دادند و...، فقط کافی بود به جای این کارها توجه می‌کردید، اما نکردید و جلوی دوربین و نشست خبری گفتید از انتقاد استقبال می‌کنم، اما بدترین فشارها را وارد کردید.

وی در ادامه نوشت: اخبار حضرتعالی را تا مشخص شدن موضوع و گرفتن موضع مشخص و برخورد با عوامل گیلانغرب و اسلام آباد غرب، تحریم می‌کنم؛ برای خیلی‌ها سوال بود که چرا برخی خبرنگاران در خصوص مشکلات استان سکوت کردند، دلیلش فشار ایشان بر محل کار ما و تذکر کتبی بود، نگفتیم اما لازم بود بدانید.

نفوذ پانکردیسم و پوشش آنان در کرمانشاه

حساب کاربری ابومسیح متعلق به شعیب نظری مدیر پایگاه خبری دلاوران مرصاد در این باره نوشت: موضوع را بعنوان یک چالش و مسئله صرفا پیش روی استان کرمانشاه و مسئولینش مطرح نباید کرد، در سال های اخیر تحرکات گروهک‌های تجزیه طلب و پانکردیسم‌ها به شدت افزایش پیدا کرده، نفوذ! همان نفوذ است اما شکل ظاهر آن دستخوش تغییر شده است!

وی در ادامه نوشت: ظرافت‌های خاصی به کار گرفته شده است که بسیار جای بحث و گفتگو دارد، خصوصا برای ما کرمانشاهی‌ها؛ برای مثال در همین تجمعات گیلانغرب و اسلام آباد شاهد پوشش‌های تحت عنوان لباس کردی هستیم که هیچگاه پوشش مردم منطقه نبوده، چه برای مردان چه برای زنان!

روزه سکوت متولیان پایکوبی در گیلانغرب

یحیی بیابادی خبرنگار پایگاه خبری مرصاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از انفعال لیموی قصرشیرین تا مراسم هنجارشکنانه گیلانغرب، فریاد نماینده ولی فقیه هم بلند شد، اما متولیان روزه سکوت گرفتند.

خبرگزاری تابناک: رهبر معظم انقلاب در خصوص به موقع فهمیدن و به موقع عمل کردن در سخنرانی خود فرمود: «لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. کسانی در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند، لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. عدّه‌ی توّابین، چند برابر عدّه‌ی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! به‌خاطر این‌که در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه‌ی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند.»

اگر استاندار کرمانشاه در زمان برگزاری جشنواره لیمو به موقع سخن می‌گفت و به موقع عمل می‌کرد امروز شاهد چنین فضاحتی در گیلانغرب نبودیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار