معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه حجم آب سد تنگ حمام به بیش از ۱۰۰ درصد پُرشدگی رسیده است، گفت: احتمال سر ریز شدن آب این سد با ادامه بارش باران زیاد است.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱ 26 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا «علی مرادی» روز سه‌شنبه ظرفیت حجم آب سد تنگ حمام قصرشیرین را ۶۹/۷۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد که اکنون ۱۰۰ درصد و بیش از این ظرفیت پُر است.

وی همچنین اعلام کرد: حجم مخازن سدهای استان کرمانشاه حدود ۶۲ درصد (۶۱/۸۳) پُر و حدود ۳۸ درصد خالی است.

مرادی ظرفیت کل حجم آب مخازن سدهای استان کرمانشاه را حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت: اکنون از این مقدار حدود ۸۳۷ میلیون متر مکعب پُر و نزدیک به ۵۱۳ میلیون متر مکعب خالی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در ادامه سد گاوشان با ظرفیت حجم ۵۵۴ میلیون متر مکعب آب را بزرگترین سد تحت مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: اما در حال حاضر سد درایان (۳۳۸ میلیون متر مکعبی پاوه) در بین سدهای استان بیشترین میزان آب را دارا است.

وی سومین و چهارمین سد بزرگ استان کرمانشاه را شرفشاه سنقر با ۱۰۱ میلیون متر مکعب و سد آزادی دالاهو ۷۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه و ۱۲ سد در حال بهره برداری دارد.

رشد ۵۴ درصدی بارش ها در استان کرمانشاه

براساس اعلام مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه میزان بارش در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۴ درصدی داشته است. همچنین این مقدار نسبت به میزان بارش در بلند مدت نیز هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

«علی‌محمد زورآوند» متوسط بارندگی های ۲۴ ساعت اخیر در استان را ۱۹ میلی‌متر اعلام کرد بوده که در این بین قصرشیرین با ۳۸ میلی‌متر بیشترین میزان بارش و گیلانغرب با ۱۰/۶ میلی‌متر کمترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری تا به امروز ۳۸۶ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده است، ادامه داد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با میزان ۲۵۰ میلیمتر رشد ۵۴ درصدی را نشان می دهد؛ همچنین میانگین بارش در بلند مدت سال زراعی جاری ۳۶۳ میلی‌متر است که نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش بارش را نشان می دهد.

زورآوند افزود: شهرستان پاوه از ابتدای سال آبی تاکنون با ۸۱۱ میلیمتر بیشترین بارش را داشته و شهرستان سنقر با ۲۲۹ میلیمتر کمترین میزان را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار