مدیرکل کار استان خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از هدفگذاری برای ایجاد حدود ۲۶ هزار فرصت شغلی طی سال جاری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ۱۱۶ درصد از هدفگذاری اشتغال سال گذشته استان نیز محقق شده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ 02 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، مختار احمدی با بیان اینکه امسال نیز مانند سنوات گذشته سند اشتغال برای استان تدوین شده که نقشه راه استان برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف است، افزود: طبق هماهنگی که با دستگاه‌های متولی ایجاد شغل در استان صورت گرفته، قرار است امسال ۲۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود که در حال تعیین برش شهرستانی و دستگاهی آن هستیم.

وی از رویکرد مهم اشتغالزایی امسال با مد نظر قرار دادن فارغ التحصیلان دانشگاهی یاد کرد و گفت: در سند اشتغال ۱۴۰۳، مقرر شده ۱۴ درصد از فرصت‌های شغلی مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، همانطور که در سنوات گذشته درصد بیشتری از اشتغالزایی هدفگذاری شده در استان محقق شده، در پایان امسال نیز شاهد ایجاد تعداد بیشتری شغل نسبت به هدفگذاری که صورت گرفته باشیم و ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» امید است که مردم و سرمایه‌گذاران بیشتری نیز برای کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی در استان پای کار بیایند.

احمدی سپس به عملکرد استان در حوزه ایجاد اشتغال در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۲ ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی را در استان هدفگذاری کرده بودیم که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، همکاری سایر دستگاه‌ها و جذب به موقع تسهیلات بانکی از این هدفگذاری فراتر رفتیم.

به گفته احمدی، در سال گذشته با ایجاد ۴۰ هزار و ۱۵۴ فرصت شغلی در استان، تحقق ۱۱۶ درصدی هدف گذاری اشتغال در استان محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نکته قابل توجه اشتغالزایی سال گذشته در کرمانشاه را ایجاد بیش از ۱۹ هزار فرصت شغلی از محل تسهیلات اشتغالزایی دانست که رقم قابل توجهی بوده است.

وی میزان تسهیلات اشتغالزایی جذب شده در استان در سال گذشته را بیش از ۷۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که شامل تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و تسهیلات ویژه سفر رئیس جمهور به استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از صحت سنجی اشتغال ایجاد شده در استان نیز خبر داد و عنوان کرد: ۸۰ درصد مشاغل ایجاد شده توسط هیات نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت پیامکی، تلفنی و میدانی مورد تایید نهایی قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی که در استان برای ایجاد شغل صورت گرفته و اهتمام ویژه دولت به موضوع اشتغال، امسال نیز روند کاهشی بیکاری را در کرمانشاه شاهد باشیم.

احمدی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع نرخ بیکاری کرمانشاه دو درصد کاهش یافت و از ۱۴.۲ درصد به حدود ۱۲.۲ درصد رسید، گفت: امیدواریم برنامه‌هایی که برای اشتغالزایی در کرمانشاه داریم منجر به کاهش بیشتر بیکاری در استان شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار