معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ادامه و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری مطالعه شده در استان، گفت: امیدواریم با پای کار آمدن این قرارگاه شاهد اجرایی شدن پروژه‌های آبخیزداری استان در مدت زمان کوتاهتری باشیم.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷ 02 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، غلامرضا چامه اظهار کرد: قرار شده با همکاری قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) اقدامات اجرایی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان کرمانشاه که مطالعات آنها انجام شده و یا در دست انجام است و مشکل سیلاب، کم آبی و فرسایش خاک دارند، در یک بازه زمانی سه ساله انجام شود.

چامه با بیان اینکه قرار است این پروژه ها با اعتبار ۱۲۶۰ میلیارد تومان اجرایی شوند، افزود: اجرای به موقع پروژه های آبخیزداری در استان بستگی به تخصیص اعتبار دارد و امیدواریم با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شاهد تسریع در اجرای این پروژه‌ها در استان باشیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تاکید کرد: با اجرای پروژه های آبخیزداری بخش زیادی از مشکل سیلاب و فرسایش خاک در استان مرتفع خواهد شد، ضمن اینکه اجرای این پروژه‌ها در تغذیه آبخوان‌ها نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

چامه  اشاره‌ای هم به کم بودن اعتبارات استانی و ملی برای اجرای پروژه های آبخیزداری در استان داشت و گفت: سال گذشته در مجموع ۷۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شده که ۳۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی و ۴۳ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات ملی بود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت کلی پروژه‌های آبخیزداری در استان داشت و گفت: پیش از این مطالعات مربوط به طرح‌های آبخیزداری در سطح ۹۵۰ هزار هکتار از وسعت استان انجام شده و از این سطح به میزان ۶۵۰ هزار هکتار تحت عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اقدامات مطالعاتی در سطح ۶۰ هزار هکتار از سطح حوزه های آبخیز استان نیز در دست انجام است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار