معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ظرفیت پُر شدگی سدهای استان را 64.61 درصد عنوان کرد و گفت: 35.39 درصد از ظرفیت آن‌ها خالی است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ 03 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، علی مرادی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه امروز پانزدهم فروردین‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به وجود 12 سد مخزنی در استان، حجم ورودی آب سدهای استان در ابتدای سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه شروع می‌شود) را یک‌میلیارد و 210.82 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت سدهای استان با یک‌میلیارد و 345.74 میلیون مترمکعب، ادامه داد: 64.61 درصد ظرفیت پُر شدگی سدهای استان است که 35.39 درصد از ظرفیت آن‌ها خالی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به بارش‌های خوب بهاری، از پُرشدگی 100درصدی و سرریز شدن سد تنگ حمام شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: درصد خالی سد زاگرس گیلانغرب 25 درصد است، پُرشدگی آن خوب است.

وی در خصوص درصد خالی بودن دیگر سدهای‌ استان، اضافه کرد: سد گیلانغرب 67.68 درصد، سد گاوشان 53.13 درصد، سد سلیمانشاه سنقرو کلیایی 69.19 درصد خالی است.

مرادی بیشترین پُرشدگی را مربوط به سد داریان با 982 میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در مجموعه وضعیت آبی با توجه به بارندگی‌های اخیر خوب بوده، اما با این وجود ورودی برخی سدهای استان خیلی کم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار